موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه

گردشکری 14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه

در ترکیه برخی از بهترین مارکت‌ها و بازار‌های جهان به چشم می‌خورد. هر کدام از این بازارها ویژگی خاص خود را دارد و مملو از گنجینه‌های منحصربه‌فرد هستند که در حین بازدید شما را به وجد می‌آورد. همانند سایر نقاط جهان، بازار‌های ترکیه محل رفت‌و‌آمد مردم محلی برای خرید محصولات تازه و به اشتراک گذاشتن اخبار روزانه و شایعات است. بازارهای تاریخی زیادی در ترکیه وجود دارد که همگی نشان دهنده فرهنگ این کشور است. در بازارهای می‌توانید از غرفه‌های رنگارنگ بازدید کنید و هر آنچه دوست دارید سوغاتی بخرید. در ادامه 14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه معرفی شده است.

بازار عتیقه آلاچاتی در شهر ازمیر

بازار عتیقه آلاچاتی در زبان ترکی Alaçatı Antika Pazarı است. این بازار مورد علاقه گردشگران بسیاری است، چرا که مملو از عتیقه‌جات، آسیاب‌های بادی، هنر‌های خیابانی، رستوران‌های رنگارنگ و بارها است. در این خیابان‌های سنگفرش شده زیبا هر آنچه بخواهید می‌توانید پیدا کنید. قدمت این بازار به اوایل دهه 2000 باز می‌گردد، بنابراین خیلی قدیمی نیست، اما همچنان تاریخ را می‌شود در آن دید.

بازار شارپا در اسکی شهیر

بازار شارپا (Çarpa Pazarı) یکی دیگر از بازارهای معمول ترکیه است که در آناتولی قرار دارد. تفاوت مغازه‌های معمولی با این بازارها این است که محصول مستقیماً از مزرعه‌ای به فروش می‌رسد.

بیشتر ترکیه را بشناسیم: مطالب مقاله فصل بهار در ترکیه برای جذاب خواهد بود.

بازار بزرگ استانبول

Kapalıçarşı (بازار بزرگ) – استانبول

بازار بزرگ (در زبان ترکی Kapalıçarşı نامیده می‌شود) استانبول یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده نه تنها در آسیا و اروپا بلکه در جهان است. قدمت این بازار به دهه 1450 باز می‌گردد. این بازار قبل از آنکه جمهوری ترکیه شکل بگیرد، وجود داشته است.

مواظب باشید بازار بزرگی است و ممکن است گم شوید. همچنین در این بازار با ازدحام جمعیت نیز مواجه خواهید شد چرا که توریست‌های بومی و خارجی بسیاری از این بازار دیدن و خرید می‌کنند. البته مراقب فروشندگان ترک باشید و حواس‌تان به قیمت‌ها نیز باشد.

14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه

بازار ادویه (Mısır Çarşısı) استانبول

این بازار که به طور رسمی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد، قدمت آن به دهه 1600 برمی‌گردد. در کوچه‌های باریک می‌توانید با مغازه داران گفتگو کنید و چانه بزنید. البته فروشندگان ترک کمی قیمت‌ها را بالا می‌گویند. همچنین در بازار نمونه‌ای از کالاهای عجیب و غریب مانند غذای ترکی با طعم گل رز گردش شما را در بازار به یادمانی‌تر می‌کند. البته فقط خوراکی‌ها و غذاهای بازار نیست  که توجه شما را جلب می‌کند. شما لوازم آرایشی مانند پودر حنای خالص را پیدا خواهید کرد.

بیشتر ترکیه را بشناسیم: مطالب مقاله 22 شهر معروف و زیبای ترکیه برای جذاب خواهد بود.

بازار تایر سالی (Tire Salı Pazarı) ازمیر

در این بازار می‌توانید زیتون‌های فرآوری نشده بخرید. در حقیقت یکی از بازارهای خیابانی ترکیه است و نزدیک به 7500 تاجر در آن فعالیت می‌کنند. می‌توانید به محصولات اعتماد کنید و از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید.

این بازار نمونه‌ای از انواع بازارهای معمولی است که شهروندان ترکیه در آن رفت‌و‌آمد بسیار دارند و هر آنچه را که نیاز دارند خریداری می کنند. می‌توانید همه چیز را از سبزیجات تازه، عسل، مربا و ملاس تا قاشق های چوبی را در این بازار پیدا کنید.

بازار کمرالتی ازمیر

آتش سوزی در سال 1922 بسیاری از بناهای تاریخی را ویران کرد، اما بازار کمرالتی باقی ماند. شما می‌توانید کالاهای متنوعی را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. این بازار با 2000 تاجر یکی از بازارهای شلوغ ترکیه است. هنگام سفر به استانبول جهت خرید از ترکیه این بازار در اولویت های خودتون قرار دهید.

بازار مسگران در شهر غازیانتپ

ظروف مسی به دلیل توزیع یکنواخت گرمای بسیار خوبی که دارند، از ظروف مورد علاقه‌ آشپز‌ها محسوب می‌شود. ظروف مسی بسیار متنوعی از قابلمه‌های دست ساز، ماهی تابه گرفته تا قهوه جوش‌های ترکی (cezve) در این بازار یافت می‌شود.  همچنین سبزیجات خشک و رنگارنگ در بازار به چشم می‌خورد که می‌توانید در صورت نیاز تهیه کنید.

بازار بزرگ، بازار اولو و  بازار کوزا هان در بورسا

بورسا در گذشته پایتخت تولید ابریشم بوده و حتی امروزه نیز منسوجات آن در ترکیه محبوبیت دارد. این سه بازار به یک بازار تبدیل شده‌اند و می توانید جواهرات، ابریشم و حوله‌های سنتی در آن پیدا کنید. همچنین کافه‌ها، باغ‌های چای و رستوران‌ها را برای استراحت کامل خواهید یافت. این بازار واقعا یکی از 14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه محسوب می‌شوید. هر چه در آن بیشتر بگردید، بیشتر عاشق آن خواهید شد و برای شما سرگرم‌ کننده و جذاب خواهد بود.

14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه

بیشتر ترکیه را بشناسیم: مطالب مقاله 17 مسجد زیبای ترکیه برای جذاب خواهد بود.

بازار ازون (Uzun Çarşı) در هاتای

تنوع اجناس در این بازار آنقدر زیاد است که خیابان‌های فرعی برای نیز پر از مغازه و فروشنده است. همچنین صومعه‌ها، مساجد و موزه‌های زیبایی را در نزدیکی این بازار وجود دارد. این نقطه کمی یادآور بازارهای مهم استانبول مانند بازار ادویه و بازار بزرگ است.

بازار سافران بولو (Safranbolu) در منطقه سافرانبولو

سافران بولو به عنوان بخشی از سایت‌های میراث یونسکو است. این بازار از دهه 90 میلادی به دلیل فروش ادویه زعفران معروف بود. اکنون به خاطر خانه‌های چوبی عثمانی معروف است. در خیابان‌های سنگفرش شده قدم بزنید تا انواع سوغاتی از غذاهای ترکی تا لامپ علاءالدین را بیابید. همچنین یک بازار آهن 225 ساله وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

بازار علی پاشا (Alipaşa Çarşısı) در ادرنه

ادرنه (Edirne) یکی از معدود شهرهای ترکیه است که در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد. ساکنان محلی به دلیل داشتن 130 مغازه از آن به عنوان بازار بزرگ ادرنه یاد می‌کنند. قدمت این بازار به دهه 1560 بازمی‌گردد. علی پاشا به معمار سنان دستور ساخت این مکان را داد. اگرچه پس از آتش سوزی در دهه 90 بازسازی شد، اما معماری سنتی همچنان حفظ شده است.

14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه

بازار آینالی در چاناک کاله

بازار آینالی (Aynalı Çarşı) به معنای بازار آینه‌دار است که به لطف آهنگ محبوبی از کمپین گالیپولی مشهور شده است. این بازار در سال 1890 توسط الیاهو هالیو یکی از اعضای برجسته جامعه یهودی محلی تأسیس شد. نام اصلی آن پاساژ هالیو است. نام آن از آینه‌های ورودی گرفته شده است. این بازار پس از بمباران شدید در جنگ جهانی اول بازسازی شده است. با توجه به تقسیم استان بین اروپا و آسیا، چاناک‌قلعه در جنگ جهانی اول آسیب زیادی دید.

بازار تاش هان (Taş Han) در ارزروم

500 سال پیش ارزروم بخش مرکزی جاده ابریشم محسوب می‌شد. رستم پاشا داماد و وزیر اعظم سلطان سلیمان اعظم، دستور ساخت تاش هان را داد. در واقع هان که به آن کاروانسرا نیز می‌گویند مانند هتل‌هایی بودند که تاجران آسیایی قبل از رفتن به اروپا در آن ساکن می‌شدند. این بازار هنوز در شرق ترکیه فعال است و سنگ‌های اولتو، تسبیح و گردنبند‌های آن معروف است.

آنکارا چیکریکچیلار یوکوشو (Ankara Çıkrıkçılar Yokuşu)

در چیکریکچیلار، انواع منسوجات از جمله پرده، روسری و لباس را خواهید دید. همچنین آنچه را که به عنوان جهیزیه سنتی در ترکیه به عنوان trousseaus شناخته می‌شود، خواهید یافت. شما می‌توانید با مغازه داران چانه بزنید تا پرده‌های باکیفیت را با قیمتی مناسب بخرید. قدمت این بازار به 500 سال قبل می‌رسد و نزدیک به بازارهای ادویه در اولوس (Ulus) است. این بازار یکی از 14 تا از بهترین بازارهای خرید ترکیه که قدمت 500 ساله دارد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *