موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بهترین کشور برای مهاجرت

مهاجرت PicsArt 10 16 09.00.531

بسیاری از افراد به دلایل مختلف و برای رسیدن به زندگی بهتر به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که افراد باتوجه به شرایط خود یکی از این روش‌‌ها را انتخاب می‌کنند. هر کشوری قوانین خاصی برای مهاجرت دارد و با توجه به این قوانین هر فردی کشوری را که با شرایط خودش بیشتر مطابقت دارد را برای مهاجرت انتخاب می‌کند. شما ممکن است برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و اقامت مهاجرت کنید.

یکی از کشورهایی که برای مهاجرت ایرانی‌ها بسیار مناسب است و از شرایط خوبی برخوردار است، کشور ترکیه است؛ به همین دلیل سالانه ایرانی‎ان بسیاری به این کشور مهاجرت می‌‎کنند. اگر می خواهید اطلاعاتی درباره بهترین کشور برای مهاجرت کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

چرا مهاجرت ایرانی‌ها به کشورهای همسایه مطلوب است؟

ایران در جوار همسایگی کشورهایی قرار دارد که برخی از آنها شرایط بسیار مناسبی برای زندگی افراد مختلف دارند. شما باید بدانید که مهاجرت یک قدم بزرگ در زندگی هر فردی است. گاهی مهاجرت همراه با خانواده است، اما گاهی شما قصد دارید به تنهایی مهاجرت کنید تا آینده قابل اطمینانی را برای خود رقم بزنید.

عوامل مهمی مانند ایجاد آرامش، امنیت، آزادی‌ و عوامل دیگری مانند هزینه‌‌ها، دانشگاه‌‌، شغل یا خویشاوندی در کشور مقصد، می‌‎تواند مهم‌ترین عامل برای تعیین کردن کشور مقصد برای مهاجرت شما باشد. همچنین برخی افراد مسافت بین کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارند، ملاک مهاجرت خود قرار می‌دهند. به همین دلیل کشورهایی که فاصله و اختلاف زمانی طولانی با ایران را دارند را انتخاب نمی‌‎کنند، تا این امکان برای آن‎ها وجود داشته باشد که به‌راحتی رفت ‌و آمد کنند.

کشورهای همسایگی ایران از نظر مهاجرت در سطح‌‎های مختلفی قرار دارند. اما اگر شما همه این عوامل را در نظر بگیرید، بهترین کشور برای مهاجرت ایرانی‎ها کشور ترکیه است.

دلایل مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه به‌عنوان بهترین کشور همسایه برای مهاجرت

ترکیه کشوری چند فرهنگی است به‌‎همین دلیل مهاجران و سرمایه‌‎گذاران بااطمینان کامل در این کشور تحصیل می‌کنند و یا جذب بازار کار می‎‌شوند. در واقع در میان کشورهای همسایه ایران، کشور ترکیه توانسته است در زمینه‎‌های مختلف ‌اقتصادی و اجتماعی پیشرفت‎‌های بسیاری را کسب کند که باعث تمایز این کشور نسبت به سایر کشورهای شده است. این کشور دارای آب‌ وهوای مناسب، فرصت‌های شغلی و تحصیلی است. برخی از دلایل مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه به شرح زیر است:

بهترین کشور برای مهاجرت

  • هزینه زندگی مناسب در ترکیه: هزینه زندگی در ترکیه برای ایرانیان نسبت به سایر کشورها مناسب است. با مهاجرت به این کشور این امکان وجود دارد که شما با دریافت حقوقی پایین، از سطح متوسطی از زندگی برخوردار باشید و هزینه‌‌های زندگی خود را تامین کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که گردشگری یکی از ارکان اصلی اقتصاد ترکیه است.

درنتیجه هزینه‌های ‌زندگی در مناطقی که گردشگری به‌عنوان منبع اصلی درآمد شهروندان محسوب می‌شود، نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

  • کیفیت بالای آموزش در مدارس و دانشگاه‎های ترکیه: تحصیل جز یکی از اصلی‌‎ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه است. زیرا این کشور از کیفیت بالای آموزشی در مدارس و دانشگاه‌های خود برخوردار است. همچنین این کشور از طریق بورسیه تحصیلی نیز اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی می‌‌‌‌کند. ثبت ‌نام راحت، هزینه پایین تحصیل در رشته‌های ‌مختلف، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های ‌ترکیه  از مزیت‌های تحصیل در کشور ترکیه است.
  • طبیعت و آب‎‌و‎هوای مناسب ترکیه: طبیعت بکر و آب‌وهوای مناسب این کشور، سالانه گردشگران بسیاری را به این کشور جذب می‎کند و به‎‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار ایرانیان محسوب می‌شود. گردشگران از جاذبه‌های ‌طبیعی و تاریخی این کشور لذت می‌برند. به‌‎همین دلیل این کشور به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. ترکیه دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است، رودخانه‌های بسیاری دارد و دارای طبیعتی زیبایی است.
  • شبکه حمل‌ونقل عمومی در ترکیه: ‌حمل‌ونقل عمومی در ترکیه یکی از دلایل مهاجرت ایرانیان به این کشور است. ترکیه در این زمینه در سال‌های ‌اخیر پیشرفت بسیاری کسب کرده است و این موضوع در زندگی مردم این کشور تاثیر خوبی دارد. شهروندان ترکیه می‌‌‌‌توانند به‌راحتی با انواع وسایل نقلیه، سفرهای خود را انجام دهند و از انواع منوریل، ترولی، مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند. همچنین سیستم حمل‌ونقل دریایی و هوایی این کشور یکی از بهترین سیستم‌های ‌حمل‌ونقل دنیا محسوب می‌‌‌‌شود.
  • وجود فرصت‌های ‌شغلی مناسب: یکی از مهم‌ترین دلایلی که  ترکیه بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان است، وجود فرصت‌های ‌شغلی مناسب در این کشور است. ترکیه امروزه در بخش صنعت و تجارت پیشرفت‎های بسیاری را کسب کرده است، به‎همین دلیل دارای بازار کار مناسبی برای مهاجران است. اصلی‌‎ترین بخش‌های اقتصادی در ترکیه شامل گردشگری، املاک، کسب‌وکارهای خانگی و خدمات پزشکی است. این کشور با وضع قوانین مناسب از شهروندان و سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند.
  • امکان افتتاح حساب بین‌المللی: سیستم بانکداری این کشور به‌صورت بین‌المللی اداره می‌شود و بانک‌های ‌ترکیه متصل به شرکت‌های ‌خدمات مالی مطرحی مانند ویزاکارت و مسترکارت است. درنتیجه اگر شما قصد اقامت در این کشور را دارید، می‌‌‌‌توانید در بانک‌های ترکیه یک حساب بین‌المللی افتتاح کنید، تا یک مسترکارت معتبر با اعتبار سه سال به شما تعلق ‌‌‌‌گیرد. افتتاح حساب در بانک‌های ‌ترکیه به‎راحتی انجام می‌گیرد. شما با ارائه مدارک دانشجویی، شغلی و پاسپورت می‌‌‌‌توانید یک حساب بانکی بین‌المللی در این کشور باز کنید که دارای مزیت های بسیاری شامل امکان خرید اینترنتی از سایت‌های ‌خارجی، رزرو بلیت پرواز، خرید از فروشگاه‌ها و… است.

بهترین کشور برای مهاجرت

علاوه‌بر دلایل مختلف مهاجرت ایرانیان به ترکیه باید به این نکته توجه کنید که شما بدون اینکه نیاز به دریافت ویزا داشته باشید، این امکان برای شما فراهم است که به‎‌صورت قانونی به‌‎مدت 90 روز در این کشور اقامتی موقت داشته باشید. اما اگر قصد دارید بیشتر از این مدت در ترکیه اقامت داشته باشید باید از طریق تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری اقامت ترکیه را اخذ کنید.

با چه روش‎هایی شما می‎توانید به ترکیه مهاجرت کنید؟

در چند سال  اخیر مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه در حال افزایش است و یکی از دلایل مهاجرت افراد  به این کشور اوضاع اقتصادی کشور ایران است. مهاجرت انواع مختلفی دارد که برای مهاجرت به ترکیه باید یکی از روش‎های زیر را انتخاب کنید:

  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار: اگر شما قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید و زبان ترکی بلد هستید و در کنار آن در حرفه‎ای تخصص دارید، می‌توانید به‌‎راحتی از طریق کار برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید. برای انجام این‎کار شما باید ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید و بعد از دریافت اجازه کار، بیمه پزشکی دولتی نیز خواهید شد. در ترکیه کار سیاه یا کار بدون مجوز نیز وجود دارد، اما خطرناک است و ما انجام این کار را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.
  • زیرا در صورتی که کار شما شناسایی شود، شما به مرکز دیپورت سنتر منتقل خواهید شد و به ایران دیپورت می‌شوید. باید به این نکته توجه کنید که دیپورت طوری صورت می‎‌گیرد که شما اجازه جمع کردن وسایل شخصی خود را ندارید. درنتیجه بهتر است اگر می‎خواهید از این روش به ترکیه مهاجرت کنید، حتما کار قانونی برای خود انتخاب کنید.
  •  مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل: اگر شما قصد دارید برای تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنید، کشور ترکیه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. زیرا دانشگاه‎های ترکیه رتبه  های خوبی در جهان دارد. برای تحصیل در ترکیه شما باید پذیرش دانشگاه‌های دولتی را اخذ کنید که قبل از آن باید آزمون دهید و در صورت قبول شدن در آزمون می‌توانید در دانشگاه‌‎های ترکیه تحصیل کنید. همچنین بعد از ثبت نام در دانشگاه شما می‎توانید اقامت تحصیلی ترکیه را دریافت کنید.
  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‎‌گذاری: برخی از افراد قصد دارند که برای سرمایه‌‎گذاری به کشورهای مختلف مهاجرت کنند. یکی از این کشورها، ترکیه است که بهترین انتخاب برای ایرانی‌‎ها است و این امکان وجود دارد که شما از طریق سرمایه‏‌گذاری در کشور ترکیه، اقامت ترکیه را دریافت کنید. سرمایه‏‎‌گذاری می‏تواند از طریق ثبت شرکت، سپرده بانکی، راه اندازی کسب و کار و سایر موارد صورت گیرد. اما باید به این نکته توجه کنید که برای سرمایه گذاری در ترکیه شما باید ابتدا یک حساب بانکی در این کشور برای خود باز کنید.
  • مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک: اگر شما از شرایط مالی خوبی برخوردار هستید یکی از آسانترین و مطمئن‏ترین روش ها برای مهاجرت، خرید ملک در کشوری است که شما قصد مهاجرت به آن کشور را دارید. با خرید ملک در کشور ترکیه شما می‌توانید اقامت ترکیه را برای خود و خانواده به‎‌راحتی دریافت کنید.
  • مهاجرت به ترکیه از طریق اخذ شهروندی: این روش بهترین روش مهاجرت است که شما بعد از 2 ماه پاسپورت ترکیه را دریافت خواهید کرد و شهروند این کشور محسوب خواهید شد. اما باید به این نکته توجه کنید که برای مهاجرت با استفاده از این روش شما نیاز به سرمایه، برای خرید خانه در کشور ترکیه دارید.

نتیجه گیری

در سال‌‎های ‌اخیر افراد به‌‎دلایل متفاوتی قصد مهاجرت در کشورهای مختلف را دارند و در این بین مهاجرت ایرانیان نیز افزایش یافته است. بسیاری از افراد برای پیشرفت در زمینه‌‎های تحصیلی و شغلی مهاجرت می‎کنند. برخی از ایرانیان کشورهای همسایه را برای مهاجرت خود انتخاب می‌‌‌‌‎کنند، که کشور ترکیه بهترین کشور همسایه برای مهاجرت ایرانیان است. این کشور به دلیل پیشرفت‌ اقتصادی توانسته است نظر بسیاری از ایرانیان را برای اقامت و زندگی در این کشور به خود جلب کند و به دلیل ارتباطات اقتصادی که با کشورهای اروپایی و آسیایی دارد، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *