موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید

سرمایه گذاری حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید

سرمایه گذاری در املاک ترکیه یکی از مهمترین ویژگی‌های اقتصاد ترکیه در سطح جهان است. ترکیه ابزاری قدرتمند برای جذب سرمایه گذاران خارجی از سراسر جهان دارد و یکی از کشور‌های پیشرو در این زمینه است. بیاید در این مقاله بیشتر در مورد “ حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید” بحث کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر پیرامون سرمایه‌گذاری در ترکیه یاد بگیریم.

حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید

در پایین حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید را توضیح خواهیم داد.

 

سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه

بحث پیرامون سرمایه گذاری در صنعت املاک ترکیه، ما را به این سو سوق می‌دهد که خرید ملک یک سرمایه‌گذاری پایدار و با ثبات است. و شما می‌توانید یک دارایی ثابت همانند ملک، مسکن، آپارتمان، مغازه، ویلا و زمین بخرید.

ارزش ملک خریداری شده تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله وضعیت تقاضا و عرضه، موقعیت و مساحت ملک، آب‌و‌هوای منطقه، سوده اجاره ملک، وضعیت سیاسی کشور، قوانین ساخت و ساز در منطقه، اجازه تخریب و مجوزها است.

جنبه‌های سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه

سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات ترکیه جنبه‌های مختلف دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

سرمایه گذاری در املاک مسکونی

منطور‌ از ملک‌های مسکونی خانه‌ها و ویلا‌ها می‌باشند. در تمام ترکیه و بخصوص در شهر استانبول یکی از گزینه‌های خوب و در حقیقت امن‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در بخش املاک ترکیه است.

چرا که بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار تضمین شده است و بازده سود‌آوری مطمئنی دارد. این بازگشت سرمایه به دو روش قابل حصول است. اول اینکه خریدار با اجاره ملک خود با توجه به اینکه ترکیه کشور توریستی است و نیز افزایش 10 درصدی اجاره‌ها در سال، به سود خوبی دست خواهد یافت.

دومین روش بازگشت سرمایه از طریق فروش مجدد مسکونی است. مخصوصا اگر سرمایه گذاری ملکی در حال ساخت خریداری کرده باشد که در نهایت با تکمیل آن سود بالایی بدست خواهد آورد.

سرمایه گذاری در املاک تجاری

منظور از املاک تجاری مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و انبارها است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری موفق و پایدار محسوب می‌شوند. بخصوص شهر استانبول که بسیار از تجار در آن فعالیت می‌کنند. همچنین با توجه به این تقاضایی زیادی که در این زمینه وجود دارد، سرمایه‌گذاری در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها بازدهی قابل قبولی برای سالیان متمادی خواهد داشت.

مزایای سرمایه گذاری در املاک ترکیه چیست؟

یکی از حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید مزایای سرمایه گذاری در ملک ترکیه است. به راستی چرا بسیاری از سرمایه گذاران قصد مهاجرت به ترکیه را دارند و ترکیه به به اولین هدف و مقصد مهاجرتی آن‌ها تبدیل شده است. به طور حتم مزیت‌هایی وجود دارد که آن‌ها را به این سو کشانده است که در ادامه همه این فاکتور‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • ترکیه یکی از مراکز مهم جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان به حساب می‌آید، زیرا فرصت‌های بسیار زیادی در بخش‌های تجارت و صنعت فراهم شده است.
  • در سال‌های اخیر شاهد رشد و رونق زیادی در بخش ساخت و ساز ترکیه بوده‌ایم، بطوریکه نرخ بالایی از سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت املاک ترکیه به ثبت رسیده است.
  • جالب است بدانید که بازار املاک و مستغلات ترکیه از نظر قدرت و فعالیت در رتبه دوم جهان قرار دارد و به همین دلیل به عنوان یک بازار قوی و با پتانسیل شناخته می‌شود. به دلیل تمام این ویژگی‌ها یکی از بهترین سایت‌های سرمایه گذاری در جهان محسوب می‌شود. دولت ترکیه همچنان در حال توسعه زیرساخت‌ها و امکانات خود است. بار‌ها شنیده‌اید که ترکیه دروازه و رابط بین آسیا و اروپا و از موقعیت استراتژیک خاصی برخوردار است، که همین عامل خود نیز مزید بر علت است.
  • این سرمایه گذاری یکی از امن‌ترین و کم ریسک‌ترین انواع سرمایه گذاری خصوصا در املاک مسکونی یا تجاری محسوب می‌شود.
  • سرمایه‌گذاران اقامت ملکی ترکیه را دریافت خواهند نمود.
  • اگر ارزش ملک خریداری شده 400 هزار دلار یا بیشتر باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند شهروندی ترکیه را بگیرند.
  • همچنین در پی اخذ شهروندی ترکیه، پاسپورت ترکیه را دریافت خواهند نمود که سرمایه‌گذاران می‌توانند با سهولت بیشتر به کشورهای مختلف جهان بدون ویزا یا ویزای ورود سفر کنند.
  • در حقیقت راه برای سرمایه‌گذار خارجی هموارتر می‌شود و یک شروع خوب محسوب می‌شود چرا که می‌تواند بعد‌ها به فکر توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت در غرب باشد.
  • تسهیل زندگی با اطمینان از اینکه سرمایه گذار دارای یک ملک امن است.
  • بازدهی سودآوری خوبی عاید سرمایه‌گذار خواهد شد.
  • محیط امن و آسوده‌ای که سرمایه گذار را قادر می‌سازد تا با شادی و رضایت زندگی کند.
  • امکان تحصیل فرزندان در ترکیه در بهترین مدارس و دانشگاه‌های ترکیه.
  • محیط زیست و طبیعت زیبای ترکیه که زندگی در آن را لذت بخش‌تر می‌کند.
  • هزینه‌های زندگی در ترکیه پایین است و وجود زیرساخت‌های قوی داشتن ملک در ترکیه را متمایز‌تر می‌کند.
  • سرمایه گذار بیمه درمانی برای خود و اعضای خانواده‌اش دریافت می‌کند.
  • در صورتی که سرمایه گذار دارای شرکتی در ترکیه باشد، از وزارت اقتصاد ترکیه حمایت خواهد شد.

ریسک‌های سرمایه گذاری در املاک ترکیه چیست؟

اگرچه بازار املاک و مستغلات ترکیه مزایای زیادی برای سرمایه گذاری دارد، اما ریسک‌ها و معایبی نیز دارد:

  • نوسانات تقاضا و شرایط عرضه در بخش املاک و مستغلات
  • تغییرات و اصلاحاتی در قوانین دولتی مربوط به املاک و مستغلات وجود دارد.
  • گاهی سرمایه‌گذار مجبور به فروش ملک می‌شود.
  • عدم تعمیر و نگهداری و نوسازی مستمر املاک در ترکیه.
  • گاهی در ترکیه شاهد اثر معکوس زیرساخت‌ها هستیم.

حداقل میزان سرمایه گذاری در ترکیه چقدر است؟

حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید، حداقل میزان سرمایه گذاری است. از سال 2019 تغییرات زیادی پیرامون سرمایه گذاری در ترکیه انجام شده است که به این امکان را می‌دهد تا خارجی‌ها در ازای میزان مشخصی برای سرمایه گذاری، تابعیت ترکیه را دریافت کنند. اما شرایط اخذ شهروندی ترکیه چیست؟ در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

  • خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 400 هزار دلار آمریکا.
  • سرمایه گذاری در ترکیه به ارزش بیش از 500000 دلار
  • ثبت شرکت ترکیه و استخدام بیش از 50 نفر
  • مبلغی معادل 500 هزار دلار آمریکا برای مدت 3 سال در بانک‌های ترکیه سپرده‌گذاری شود.
  • ایجاد فرصت شغلی برای 50 نیروی کار ترک

لازم به ذکر است که سرمایه یکی از عوامل موثر بر سرمایه گذاری است. به این معنی که سرمایه کلان بازده سرمایه گذاری زیادی را به همراه خواهد داشت. اگر سرمایه کمتر از 15 هزار پوند باشد، سود کمی عاید سرمایه‌گذار خواهد شد. اما می توان با ساخت پروژه‌های تجاری با ایده‌های خلاقانه و جدید، آن را توسعه داد. برای مثال می‌توانید پروژه‌ای همانند تعمیرگاه ماشین، فروشگاه لوازم جانبی تلفن، فروشگاه هدیه و عتیقه فروشی و سایر پروژه‌های ساده بسازید.

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

ترکیه دارای مزایای زیادی است که آن را به یک مقصد متمایز برای سرمایه گذاری تبدیل می‌کند. در ادامه به مهمترین و بهترین زمینه‌های سرمایه گذاری در ترکیه از نظر درصد سود پرداخته‌ایم.

سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه

از دیگر حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید سرمایه گذاری ملک در ترکیه است. اقتصاد ترکیه مبتنی بر بخش‌های مهمی همانند صنعت ساخت و ساز و املاک است. به ویژه با توجه به افزایش تراکم مسکن و پروژه‌های تحول شهری که در ترکیه گسترش یافته است. درصد فروش املاک و مستغلات به سرمایه‌گذاران خارجی به حدود 6 درصد رسیده و این رقم همچنان در حال افزایش است.

سرمایه گذاری در بخش  فناوری و اطلاعات ترکیه

ترکیه کشوری برجسته در توسعه نرم افزار، فناوری و الکترونیک است. سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند سودآور باشد.

سرمایه گذاری در بخش پوشاک و منسوجات ترکیه

از حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید افزایش برند ها و کیفیت پوشاک و منسوجات در ترکیه است و کشور ترکیه تقاضای بسیاری از کشورهای خاورمیانه و اروپا را برآورده می‌کند.

سرمایه گذاری در بخش انرژی و منابع طبیعی ترکیه

از دیگر حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید سرمایه گذاری در بخش انرژی ترکیه است. صنعت انرژی تقریبا به 130 میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. و با توجه به این امتیازها و فرصت‌های زیادی در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد، سرمایه گذاران به این حوزه نیز علاقه‌مند شده‌اند.

سرمایه گذاری در محیط زیست و صنعت بازیافت ترکیه

از حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید ارتباط محیط زیست با افزایش خرید ملک در ترکیه است. ترکیه یکی از کشورهای متقاضی عضویت در اتحادیه اروپا است و به همین دلیل به بازیافت توجه زیادی دارد. همانطور که پروتکل کیوتو را تصویب کرد، انتظار می‌رود ترکیه در بخش مدیریت زباله و بازیافت بیشتر سرمایه گذاری کند. که نیازمند 9 میلیارد یورو سرمایه در آینده خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله ما حقایق مهمی که هرگز درباره خرید ملک در ترکیه نشنیده‌اید را مورد بررسی قرار دادیم. ترکیه پتانسیل‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد و در این زمینه نیز موفق بوده است. حتی در سال‌های اخیر با تقویت زیرساخت‌ها و در نظر گرفتن امتیازاتی نظیر امکان اخذ شهروندی و اقامت، سرمایه‌گذاران را بیشتر راغب سرمایه‌گذاری در این کشور نموده است.

به طور کلی سرمایه‌گذاری در ترکیه آینده‌نگری خوبی دارد و اگر مایل به سرمایه‌گذاری هستید، موسسه مهاجرتی آرال گام خدمات ویژه‌ای ارائه داده است. این موسسه مهاجرتی بصورت کامل تخصصی در زمینه مهاجرت به ترکیه فعالیت می‌کند. جهت دریافت  مشاوره‌های دقیق و مطابق با شرایط خود با مشاوران ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگان را پر کنید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *