موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

تحصیل تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور توصیه می‌شود که برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه اپلای کنند. چرا که تحصیل در ترکیه فرصت‌های بی‌نظیری را پیش روی آن می‌گذارد. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟ و اگر جواب بله است از کدام دانشگاه‌ها بدون مدرک زبان می‌توان پذیرش گرفت.

بارها و بارها شنیده‌اید که ترکیه پلی بین اروپا و آسیا است و مهاجرت به ترکیه چه تحصیلی، چه کاری و چه برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک و ثبت شرکت و غیره یک فرصت عالی محسوب می‌شود. قضیه از این قرار است که ترکیه در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری نموده است تا زمینه را برای انواع روش‌های مهاجرتی مهیا کند.

البته در این زمینه موفق نیز بوده است و زیرساخت‌ها و امکانات و از همه مهم‌تر توانسته است فضای بین‌المللی خوبی در کشور خود ایجاد کند. در حال حاضر نیز شاهد دانشجویان بین‌المللی، شرکت‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بسیاری در کشور ترکیه هستیم.

آیا تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

برخی دانشگاه‌های ترکیه این امکان را فراهم نموده‌اند تا دانشجویان بین‌المللی در تمام مقاطع تحصیلی بتوانند بدون داشتن مدرک زبان آیلتس تحصیل کنند. در رشته‌های مختلف از جمله علوم اجتماعی، هنر، مهندسی، کامپیوتر، معماری، بازرگانی و نیز رشته‌های مدیریت و توسعه  و در تمام مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می‌توانند بدون ارائه نمرات آزمون آیلتس پذیرش بگیرند.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

دانشگاه‌های ترکیه از ترندها پیروی نمی‌کنند، بلکه خود ترند می‌سازند. آزمایشگاه‌های پیشرفته، نوآوری در مؤسسات آموزشی بومی، کیفیت تجهیزات، ابزارهای آموزشی ترکیه در سراسر جهان به خوبی شناخته‌ شده‌اند.

کشور ترکیه تمدن‌های اروپایی و آسیایی را در خود جای داده است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نسبتا ارزان است. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100 تا 4000 یورو است. که البته این رقم بسیار کمتر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا یا چین است.

همچنین ترکیه هر ساله بورسیه‌های تحصیلی متعددی را بدون نیاز به آزمون آیلتس به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها بسیار رقابتی و صرفا بر اساس شایستگی اعطا می‌شوند. بدین معنی که متقاضی می‌تواند از طریق این بورسیه بدون ارائه مدرک آیلتس یا تافل برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری اپلای کند.

لیست دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل بدون مدرک زبان

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان در دانشگاه سابانچی

در هر کجای دنیا به افراد با استعداد و توانمد که دارای تخصص و مدرک آکادمیک هستند، نیاز است. چرا  که علم، فناوری و ساختارهای اجتماعی هر روز در حال رشد هستند. از همین رو فرصت‌های شغلی همیشه برای افرادی که تحصیلات آکادمیک دارند در دسترس است.

در سال 1994 گروه سابانچی (Sabanci) تصمیم گرفت تا با محوریت همین موضوع که علم و فناوری روز به روز در حال گسترش هستند، یک “دانشگاه جهانی” را تحت رهبری بنیاد سابانچی  راه اندازی کند. بر اساس رتبه‌بندی بومی، دانشگاه سابانچی رنکینگ 13 را  به خود اختصاص داده است و جزء 15 دانشگاه برتر ترکیه می‌باشد. همچنین بر اساس رتبه‌بندی QS در رتبه ۱۲۶۴ قرار گرفته است.

تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) بدون مدرک زبان

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) در پایتخت ترکیه یعنی شهر آنکارا قرار دارد و توانسته است در سال جاری به رتبه هشتم در رتبه‌بندی EECA دست یابد. این دانشگاه در سال 1956 برای ایفای نقش مهمی در توسعه ترکیه و کشورهای خاورمیانه با تخصص در علوم علمی و اجتماعی تاسیس شد. در حال حاضر بیش از 31000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. و از آنجایی که تقاضا برای اخذ پذیرش از این دانشگاه بسیار زیاد است، METU سالانه تنها 1.5 درصد از 1.5 میلیون نامزد خود را می پذیرد.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان در دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت (Bilkent University) اولین موسسه خصوصی ترکیه است که در سال 1984 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از مؤسسات اصلی در زمینه تحقیقات فشرده در ترکیه است  و امروزه حدود 13000 دانشجو در 9 دانشکده و دو مدرسه فنی‌و‌حرفه‌ای دارد که بسیاری از آ‌ن‌ها دانشجویان بین المللی هستند.

تحصیل در دانشگاه آنادولو بدون مدرک زبان

دانشگاه آنادولو (Anadolu Üniversitesi) در سال 1982 تأسیس شد و در منطقه شهری اسکی‌شهیر واقع شده است. دانشگاه آنادولو در بین تمام دانشگاه‌های ترکیه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان در دانشگاه استانبول

این موسسه آموزش عالی در شهر بزرگ استانبول واقع شده است. این دانشگاه با 86 سال سابقه دارای روش پذیرش انتخابی بر اساس آزمون ورودی است. در رتبه بندی ملی، دانشگاه استانبول در بین تمام دانشگاه های ترکیه رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. بر اساس رتبه‌بندی QS این دانشگاه در رتبه ۴۴۶ قرار گرفته است.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان در دانشگاه کانکایا

هدف این دانشگاه انجام تحقیقات پایه و کاربردی در سطح جهانی، آموزش جوانانی که به خوبی در حوزه نحوه تولید، ارتباط، توزیع و استفاده از دانش تربیت شده‌اند و آگاهی‌های لازم را دارند. در همین راستا تلاش نموده است تا کیفیت آموزش خود را ارتقاء دهد.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان در دانشگاه اژه

دانشگاه اژه (Ege Üniversitesi)  در سال 1955 تأسیس گردیده و یک موسسه آموزشی دولتی است که در شهر ازمیر واقع شده است. این دانشگاه بورسیه‌های متنوعی برای دانشجویان بومی و بین‌المللی ارائه نموده است. در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS رنکینگ 1174 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه اژه همچنین کتاب‌های دانشجویی و امکانات ورزشی، برنامه‌های تبادل، دوره‌های آنلاین و غیره  متوعی برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.

تحصیل در دانشگاه اوزیگین بدون مدرک زبان

از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی و پژوهشی یاد می‌شود که فرصت‌های جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. در حقیقت این دانشگاه فضایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند استعداد‌های خود را شکوفا کنند و مهارت‌های خود را ارتقء دهند.

دانشگاه اوزیگین تلاش می‌کند تا یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کارآفرینی (entrepreneurial research) در ترکیه باشد.

تحصیل در دانشگاه کوچ بدون مدرک زبان

دانشگاه کوچ (Koç University) در سال 1993 در استانبول ترکیه به عنوان یک دانشگاه خصوصی تاسیس شد. ماموریت اصلی دانشگاه کوچ پرورش شایسته‌ترین فارغ التحصیلان ترکیه است. دانشجویانی که مبتکر و خلاق هستند و می‌توانند رهبران و مدیران قابلی در آینده شوند.

تحصیل در دانشگاه بغازیچی بدون مدرک زبان

هدف دانشگاه بغازیچی تولید دانش در اسکیل جهانی، گسترش مرزهای علمی ترکیه و آموزش افرادی است که برتری علم و فناوری را در رشد جامعه تضمین کنند. این دانشگاه با 141 آزمایشگاه تحقیقاتی و 32 مرکز تحقیقاتی مکان خوبی برای تحصیل خواهد بود.

بورسیه‌های فول فاند دولت ترکیه بدون آیلتس برای سال تحصیلی 2023

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

بورسیه‌های فول فاند دولتی ترکیه بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس برای دوره تحصیلی 2023-2024 برای مقاطع ، کارشناسی ارشد و دکترا در حال حاضر در دسترس است. و متقاضیان می‌توانند برای اخذ این بورسیه تحصیلی بدون ارائه مدرک زبان درخواست دهند.

ترکیه با توجه به اینکه هم فرهنگ اروپایی و هم فرهنگ خاورمیانه را در خود جای داده است، مکانی ایده‌آل برای دانشجویان ایرانی برای یادگیری محسوب می‌شود. ترکیه در حال تبدیل شدن به یک کانون برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل است. 207 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که بیشتر آنها در دو شهر بزرگ استانبول و آنکارا واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانیم:‌ مقاله رشته‌های تحصیلی مشمول بورسیه در ترکیه می‌تواند برای شما مفید باشد.

بر اساس رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS، ترکیه از نظر سیستم آموزش عالی در رتبه 43 جهان قرار دارد. بیش از 10 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی QS قرار گرفته‌اند که در بین آن‌ها دانشگاه کوچ، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه METU، دانشگاه سابانچی و 6 دانشگاه دیگر قرار دارند. حدود 45 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی EECA قرار دارند و از این تعداد 5 دانشگاه ترکیه در بین 20 دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند.

ترکیه سالانه میزبان 5000 دانشجوی بین‌المللی است. دانشجویان بین‌المللی با فضای آکادمیکی که ترکیه طراحی و فراهم نموده است، می‌توانند از زندگی دانشجویی خود نهایت لذت را ببرند. همچنین به خوبی برای حضور در محیط کار و راه اندازی بیزینس جدید تربیت می‌شوند و مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند.

چگونه برای تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان ویزا بگیریم؟

دانشجویان برای اینکه اجازه تحصیل و زندگی در ترکیه را داشته باشند باید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهند. پیش از درخواست ویزای تحصیلی، اولین گام این است که شما نامه پذیرش را از دانشگاه مورد نظر گرفته باشید. سپس می‌توانید با تعیین وقت قبلی برای مصاحبه مراجعه کنید و در نهایت مدارک لازم را ارائه کنید. توصیه می‌شود که چندین ماه رودتر برای دریافت ویزا اقدام کنید تا مطمئن شوید که به موقع آن را دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

پس اگر مدرک زبان ندارید، نگران تحصیل در ترکیه نباشید. چرا  که برخی دانشگاه‌های ترکیه بدون نیاز به ارائه مدرک زبان نیز دانشجو پذیرش می‌کنند. حتی نگران هزینه‌های تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان نیز نباشید، زیرا که دولت و موسسات آموزش عالی در ترکیه بورسیه‌های متعددی بدون نیاز به مدرک آیلتس ارائه نموده‌اند. البته به یاد داشته باشید با توجه به تعداد درخواست‌ها، باید شایستگی‌ها و شرایط اخذ بورسیه بدون آیلتس را داشته باشید.

برای اینکه این مسیر را با موفقیت کامل طی کنید و اطمینان داشته باشید که به نتیجه مطلوب خواهید رسید، کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرتی گزینه خوبی است. چرا که آن‌ها با تخصص و تجربه‌ای که دارند شما را در مسیر درست راهنمایی خواهند کرد تا پروسه مهاجرت تحصیلی خود را به راحتی پشت سر بگذرانید.

در تلاشیم تا با ارائه مطالب مفید و دسته‌بندی شده در جهتگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های شما نقش مثبت و موثری ایفا کنیم. موسسه مهاجرتی آرال‌گام بصورت تخصصی و حرفه‌ای تمام زمینه‌های مهاجرت به ترکیه را پوشش می‌دهد. این موسسه مهاجرتی همراه با یک تیم پشتیبانی قوی پیرامون مهاجرت تحصیلی به ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج و خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

آیا بدون مدرک زبان هم می‌شود در ترکیه بورسیه گرفت؟
بله دولت ترکیه و برخی موسسات آموزشی ترکیه بدون مدرک آیلتس هم بورسیه‌های فول فاند می‌دهند.
آیا برای تحصیل بدون مدرک در ترکیه در هر رشته‌ای امکان پذیر است؟
تقریبا می‌توان گفت در بیشتر رشته‌های می‌توان بدون ارائه مدرک زبان نیز تحصیل نمود. اما همه‌ی اینها به برنامه‌های دانشگاه مورد نظر و شرایط پذیرش آن دانشگاه برای هر رشته مربوط است.
آیا هزینه تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان زیاد است؟
همانطور که گفتیم بدون مدرک زبان هم می‌شود بورسیه گرفت. حتی بورسیه‌های فول فاند نیز اعطا می‌شود، پس هزینه‌ها خیلی بالا نخواهد بود.
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *