موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه اطلس استانبول

تحصیل دانشگاه اطلس استانبول

ترکیه کشوری است که در چندین قاره از جمله اوراسیا، خاورمیانه، آسیای غربی، شبه جزیره بالکان و اروپای جنوب شرقی واقع شده است و بیش از 80.8 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور با ۸ کشور یونان، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، نخجوان، ایران، عراق و سوریه مرز زمینی دارد.

ترکیه دارای تاریخ طولانی و پیچیده‌ای بوده که در طول سالیان متمادی تهاجمات زیادی را تجربه کرده است. ترکیه همچنان در دنیای سیاسی نیز آشفتگی‌هایی را تجربه می‌کند، اما هنوز یک انتخاب عالی برای هر دانشجو برای مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شود.

مزایای تحصیل در ترکیه چیست؟

بیش از 220000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در ترکیه در سال تحصیلی 2020/21 اقدام کردند. دولت ترکیه با هدف جذب 350000 دانشجوی بین المللی طی چند سال آینده، مایل است این تعداد را افزایش دهد. دانشگاه‌های ترکیه به دانشجویان این فرصت را می‌دهند که تجربه آموزشی عالی و بی نظیر را کسب کنند. 183 موسسه آموزش عالی در ترکیه وجود دارد که 109 دانشگاه دولتی هستند و 74 موسسه غیرانتفاعی خصوصی هستند. شما می‌توانید مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه‌ها و موسسات دریافت کنید.

علیرغم اینکه سیستم آموزش عالی ترکیه یکی از جوان ترین سیستم‌های جهان محسوب می‌شود، در حال حاضر شهرت خوبی در سراسر جهان به دست آورده است. 4 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی 600 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 قرار گرفته‌اند.

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

کشور ترکیه از لیر (TRY) به عنوان واحد پول خود استفاده می‌کند. شهریه‌ای که برای دانشگاه‌های ترکیه می‌پردازید بستگی به این دارد که در کدام دانشگاه و به چه زبانی تحصیل کنید. برنامه‌های تحصیلی ارائه شده به زبان ترکی معمولاً ارزان تر از برنامه‌های ارائه شده به زبان انگلیسی هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز بیشتر از دانشگاه‌های دولتی خواهد بود.

به طور متوسط، باید انتظار داشته باشید که برای تحصیل در ترکیه بین 1600 تا 9000 TRY در سال برای یک موسسه دولتی پرداخت کنید. دانشگاه‌های خصوصی ترکیه نیز مجاز هستند به طور متوسط ​​تا 110000 TRY در سال برای تحصیل در دانشگاه دریافت کنند. بورسیه‌های متعددی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل معافیت از هزینه تحصیل، کمک هزینه ماهانه و پوشش بیمه سلامت خواهند بود.

دانشگاه اطلس استانبول

هزینه زندگی در ترکیه نیز به محل زندگی شما بستگی دارد. زندگی در شهرهای بزرگتر هزینه بیشتری از زندگی در شهرهای کوچکتر به همراه خواهد داشت. به طور متوسط، برای زندگی در کشور ترکیه باید بین 2000 تا 2700 TRY در ماه بودجه داشته باشید. این رقم صرف اجاره منزل، مواد غذایی و رفت و آمد شما می‌شود. علاوه بر هزینه‌های زندگی خود، باید بین 500 تا 800 TRY در هر ترم برای خرید کتاب‌ها و پرداخت هزینه‌های اداری احتمالی نیز بودجه داشته باشید.

هزینه دیگری که دانشجویان باید در نظر بگیرند، هزینه بیمه درمانی است. شما باید یا در موسسه تامین اجتماعی ترکیه (SGK) ثبت نام کنید یا مطمئن شوید که یک بیمه نامه درمانی معتبر برای مدت تحصیل خود دارید.

درباره دانشگاه اطلس استانبول

دانشگاه اطلس استانبول یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور ترکیه بوده که درKAĞITHANE  İSTANBUL واقع شده است. موقعیت این دانشگاه در شهر استانبول به گونه‌ای تنظیم شده که به مناطق پر جمعیت این شهر مانند شیشلی، بشیکتاش، سارییر، تقسیم، لونت و ماسلاک نزدیک است. دانشگاه اطلس استانبول از یک هیئت آموزشی بسیار با تجربه تشکیل شده است که به راحتی می‌توانند ضمن هدایت دانشجویان و نظارت بر تحقیقات، نوآوری‌ها و سایر وظایف، آموزش آکادمیک در سطح بالایی را ارائه دهند.

این دانشگاه به آموزش با کیفیت اهمیت زیادی می‌دهد، زیرا آموزش مهم ترین و رایج ترین عامل توسعه کشورها محسوب می‌شود. به همین دلیل است که در این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی با کیفیت و طبق جدیدترین استانداردهای ارائه می‌شود و به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه شناخته شده است.

دانشگاه اطلس استانبول شامل یک مرکز تحقیقاتی و کاربردی دندانپزشکی، مجهز به تکنیک‌های کافی و مدرن، به اضافه 18 اتاق عمل، 19 آزمایشگاه مدرن و یک کتابخانه بزرگ است. همچنین این دانشگاه شامل 600 اتاق ترجمه و محوطه برای فعالیت‌های مختلف از جمله یک سالن ورزشی در متراژ 1000 متر مربع است.

دانشگاه اطلس استانبول، محبوب ترین در زمینه پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه اطلس استانبول یکی از دانشگاه‌های ممتاز ترکیه در زمینه پزشکی و دندانپزشکی است و یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه به حساب می‌آید. دانشگاه اطلس استانبول در سال 2018 تاسیس شد و دارای کادر علمی عالی و برنامه درسی پیشرفته بوده که آن را به یکی از موفق ترین دانشگاه‌ها در مدت زمان کوتاه تبدیل کرده است.

این دانشگاه توجه زیادی به رشته‌های پزشکی دارد، ضمن اینکه دارای یک بیمارستان دندانپزشکی و یک بیمارستان برای پزشکی است، یکی از مهم ترین و بزرگترین آزمایشگاه‌های ترکیه را نیز دارد و در تلاش است تا با ایجاد آزمایشگاه‌های جدید، توانایی‌های خود را در ارائه امکانات بهداشتی و درمانی گسترش دهد.

دانشگاه اطلس استانبول

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در هر دو سطح محلی و بین المللی بوده و با ارائه نوآوری‌های علمی که به روند بهبود و توسعه علم پزشکی کمک می‌کنند، به یک دانشگاه شناخته شده بین المللی تبدیل شده است.

بیمارستان‌های دولتی استانبول موارد پزشکی پیچیده‌ای را به دانشگاه اطلس استانبول منتقل می‌کنند که آزمایش‌ها و آنالیزهای لازم را انجام دهند و جراحی‌های مهم را به اساتید این دانشگاه واگذار می‌کند.

هدف از تاسیس دانشگاه اطلس استانبول

به گفته موسسان دانشگاه اطلس استانبول، هدف از تاسیس این دانشگاه تمرکز بر آموزش افرادی است که در راستای ارتقا ارزش‌های جهانی فعالیت می‌کنند.

آن‌ها در تلاش هستند افرادی را تربیت کنند که مشتاق تفکر نوآورانه برای تولید و توزیع اطلاعات معتبر و قابل استفاده به نفع جامعه و بشریت از طریق تحقیقات علمی در سطوح ملی و بین‌المللی هستند.

اطلاعات مهم در مورد دانشگاه اطلس استانبول

دانشگاه اطلس استانبول شامل 5 دانشکده است:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده مهندسی و علوم طبیعی

این دانشگاه دارای کادر آموزشی علمی با بیست سال سابقه در زمینه آموزش و توسعه آن بوده و داری 23 آزمایشگاه مدرن تخصصی در زمینه‌های مختلف دارد. همچنین دانشگاه اطلس استانبول دارای بزرگترین آزمایشگاه چند رشته‌ای در ترکیه است.

مزایای تحصیل در دانشگاه اطلس استانبول

تحصیل در دانشگاه اطلس استانبول مزایای زیادی را در اختیار دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه قرار می‌دهد. برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه اطلس استانبول به شرح زیر هستند:

  • علاوه بر زبان ترکی، زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی آموزش نیز می‌پذیرد.
  • دوره‌های سه ساله تقویت زبان انگلیسی فشرده را برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌دهد.
  • ایجاد یک رویکرد آموزشی جدید که دانشجویان را به خلاقیت، لذت بردن از یادگیری و کشفیات جدید تشویق می‌کند.
  • در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بسیار محبوب و ممتاز است.
  • امکان ثبت نام در رشته‌های دیگری را فراهم می‌کند و به دانشجوها امکان می‌دهد همزمان دو رشته تحصیلی متفاوت را دنبال کنند.
  • این دانشگاه، برنامه‌های تبادل دانشجو را با بسیاری از دانشگاه‌های مهم بین المللی ارائه می‌دهد.
  • دانشگاه اطلس استانبول دارای محوطه‌ای به مساحت 11000 متر مربع است که یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین پردیس‌های ترکیه به حساب می‌آید.
  • دانشگاه اطلس استانبول باشگاه‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی زیادی دارد که به دانش آموزان در ادغام و توسعه خود در همه جنبه‌های آموزشی کمک می‌کند.
  • قراردادهای زیادی با شرکت‌های داخلی برای ارائه آموزش‌های عملی به دانشجویان خود دارد.
  • هدف آن تعلیم دانش آموختگانی است که قادر به رهبری جامعه در همه رشته‌ها هستند.
  • کتابخانه دانشگاه اطلس استانبول بسیار بزرگ و مجهز به انواع کتاب‌های تحصیلی برای رشته‌های مختلف است.
  • دانشگاه اطلس استانبول جایگاه مهمی در بین دانشگاه‌های تخصصی دارد.
  • فناوری جزء ضروری برنامه درسی آموزشی و زیرساخت دانشگاه است.
  • پردیس دانشگاه اطلس استانبول دارای آزمایشگاه‌ها و مراکز آموزشی پزشکی بسیاری مانند مرکز آموزشی دانشکده دندانپزشکی و همچنین 19 آزمایشگاه است.
  • پردیس دانشگاه همچنین شامل اتاق‌های عمل و آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی است، این آزمایشگاه‌ها مجهز به پیشرفته ترین فناوری‌های پزشکی موجود امروزی هستند.

ویژگی‌های دانشگاه اطلس استانبول

دانشگاه اطلس استانبول ویژگی‌های زیر ساختی منحصربه فردی دارد که باعث می‌شود دانشجویان در محیطی بسیار بدون نقص به تحصیل خود ادامه دهند. برخی از ویژگی‌های دانشگاه اطلس استانبول به شرح زیر هستند:

  • این دانشگاه دارای زیرساختی ایمن و کارآمد است.
  • در این دانشگاه تحقیقات علمی، اطلاعات و نوآوری‌ها، به خدمات واقعی و با کیفیت بالا تبدیل می‌شوند.
  • خدمات دانشگاه اطلس استانبول تنها به تحصیلات آکادمیک محدود نمی‌شود، بلکه این دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های شخصی خود را در محیطی سالم بهبود ببخشند، جایی که می‌توانند در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شرکت کنند.
  • در دانشگاه اطلس استانبول از تمام مطالعات تحقیقاتی پشتیبانی می‌شود.

مهم ترین بخش‌های دانشگاه اطلس استانبول

همانطور که گفتیم این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی محسوب می‌شود. مهم ترین بخش‌های دانشگاه اطلس استانبول به خصوص در زمینه‌های پزشکی و دندانپزشکی، شامل بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه هستند.

بیمارستان‌های دانشگاه اطلس استانبول

این دانشگاه دارای یکی از بیمارستان‌های اصلی استانبول به نام بیمارستان پزشکی انسانی بوده که با کیفیت بالای خدمات بهداشتی ارائه شده به بیماران از بیمارستان‌های دیگر متمایز است. این بیمارستان دارای 18 اتاق عمل و ظرفیت پذیرش 400 بیمار است. این بیمارستان مجهز به آخرین تکنولوژی پزشکی است و دوره‌های آموزشی را برای تعداد زیادی از دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه اطلس استانبول

بیمارستان دیگر دانشگاه، بیمارستان دندانپزشکی بوده که مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات تخصصی در این زمینه است. این بیمارستان نیز خدمات با کیفیت بالا به بیماران ارائه می‌دهد، عمل‌های زیبایی در این بیمارستان انجام می‌شود و سلامت دهان و دندان بیماران را از طریق کادر پزشکی مجرب تضمین می‌کند.

بیمارستان دانشکده پزشکی: این بیمارستان بیش از 20 سال است که اعتماد بیماران خود را جلب کرده و به عنوان یک مؤسسه پزشکی و بهداشتی موفق که با کیفیت خدمات خود متمایز شده به فعالیت پزشکی و درمانی ادامه می‌دهد. این بیمارستان دارای ساختمان مدرن مجهز به جدیدترین تجهیزات، 18 اتاق عمل، سالن اجتماعات با ظرفیت 250 نفر و 10 کلاس درس است و به دانشجویان پزشکی آموزش عملی ارائه می‌دهد.

دانشکده دندانپزشکی بیمارستان: این دانشکده شامل آزمایشگاه‌های دندانپزشکی، آزمایشگاه‌های شبیه سازی و کلینیک‌های دندانپزشکی در 2000 متر مربع است. این بیمارستان با استفاده از مواد، دستگاه‌ها و روش‌های درمانی پیشرفته و به روز، روش‌های درمانی عملکردی و زیبایی‌شناسی مدرن و پیشرفته و خدمات بهداشتی با کیفیتی را ارائه می‌کند.

آزمایشگاه‌های دانشگاه اطلس استانبول

آزمایشگاه‌های نوآوری: این آزمایشگاه‌ها با تمرکز بر انفورماتیک و هوش مصنوعی شامل جدیدترین رایانه‌ها، پرینترهای سه بعدی و تجهیزات نمونه سازی هستند. این آزمایشگاه‌ها تجهیزات مختلف مورد نیاز برای پروژه‌های خلاقانه، اختراعات مدرن، پروژه‌های راه اندازی و محصولات جدید را ارائه می‌دهند.

X Labs: این بخش از دانشگاه برای آزمایش‌های علوم اجتماعی در دانشگاه اطلس و در تمرینات آموزشی برای دانشجویان دپارتمان روانشناسی، تخصص دارند. این آزمایشگاه‌ها با تلفیق تجربیات بسیاری از دانشگاهیان، کارشناسان و هنرمندان در سمینارها و کارگاه‌ها، دریچه‌های متفاوتی را به روی اندیشه و هنر می‌گشایند.

سخن پایانی

تحصیل در ترکیه مزایای زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. تحصیل در ترکیه می‌تواند در آینده منجر به اخذ اقامت ترکیه شود که می توانید برای تحصیل در ترکیه و اخذ اقامت این کشور، از طریق موسسه آرال گام اقدام کنید.

یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل، به خصوص در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، دانشگاه اطلس استانبول است.

دانشگاه اطلس استانبول در سال 2018 تاسیس شد و دارای کادر علمی عالی و برنامه درسی پیشرفته است. این دانشگاه توجه ویژه‌ای به رشته‌های پزشکی دارد و یکی از موفق ترین دانشگاه‌های ترکیه در این زمینه است. دانشگاه اطلس استانبول دارای محوطه‌ای به مساحت 11000 متر مربع است که یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین پردیس‌های ترکیه محسوب می‌شود.

هدف از تاسیس این دانشگاه تعلیم دانش آموختگانی است که قادر به رهبری جامعه در همه رشته‌ها هستند. در دانشگاه اطلس استانبول از تمام مطالعات تحقیقاتی پشتیبانی می‌شود

مقاله قبلی
مقاله بعدی
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *