موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

تحصیل دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

تحصیل در ترکیه یک فرصت عالی برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود که بارها و بارها در مقاله مربوط به تحصیل در ترکیه به آن اشاره شده است. آنکارا پایتخت ترکیه امکانات آموزشی بسیاری در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار داده است و نیز دانشگاه‌های این شهر از رنکینگ‌ها و اعتبار خوبی برخوردار هستند.

تحصیل در آنکارا فرصت‌های بسیار خوبی در پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار خواهد داد. در این مقاله به معرفی و بررسی دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا (Ankara Hacı Bayram Veli University) پرداخته شده است. موسسه مهاجرتی آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد، که می‌توانید سوالات خود را از ما بپرسید و از ما مشاوره‌های تخصصی بخواهید.

درباره دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

تاریخچه دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا (Ankara Hacı Bayram Veli University) از دانشگاه غازی، یکی از اولین و بزرگترین موسسات آموزشی در ترکیه متولد شده است. بر همین اساس آکادمی اقتصاد و علوم بازرگانی آنکارا نیز از زمان افتتاح در سال 1955، با همان کادر علمی و امکانات فیزیکی بسیار قوی و تخصصی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا با 9 دانشکده، سه مدرسه حرفه‌ای، سه کالج و یک هنرستان، جوان‌ترین و در عین حال با تجربه‌ترین موسسه آموزش عالی ترکیه است. دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا متعهد است که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی متخصص در علوم اجتماعی و اداری سهم قابل توجهی در زندگی آکادمیک ترکیه داشته باشد.

چرا در دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا تحصیل کنیم؟

این دانشگاه در مرکز شهر پایتخت، آنکارا است. یکی از دانشگاه های ریشه دار، نهادینه و برجسته در ترکیه است. دارای کادر علمی بسیار قوی است. دانشگاه AHBV از طریق برنامه های اعتباربخشی بین المللی، مدرک بین المللی را به رسمیت می‌شناسد. دانشگاه AHBV این فرصت را برای دانشجویان خود فراهم می کند که دو دیپلم یا گواهینامه با برنامه‌های دوگانه اصلی و جزئی خود دریافت کنند.

دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

دانشگاه AHBV فرصت‌های آموزش بین المللی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. دانشجویان می توانند از طریق برنامه‌های مبادله‌ای که توسط اتحادیه اروپا حمایت می شود در خارج از کشور تحصیل کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه AHBV در هر دو بخش دولتی و خصوصی در اولویت قرار دارند. فارغ التحصیلان دانشگاه AHBV در سال‌های اخیر با کسب بالاترین نمرات در آزمون‌های دادگستری و آزمون قضات دادگاه عادی و دادگستری موفقیت‌های زیادی را از خود نشان داده اند.

دانشگاه AHBV با رتبه بالای خود در لیست بین المللی انتشارات علمی یکی از دانشگاه های برجسته ترکیه در زمینه علم است. نشریات ملی و بین المللی با پایگاه های الکترونیکی در دانشگاه AHBV برای استفاده همه دانشگاهیان و دانشجویان باز است. دانشگاه AHBV دارای گواهینامه TS EN ISO 9001:2000 مدیریت کیفیت در خدمات اداری است، دانشگاه AHBV دارای تعداد زیادی باشگاه و انجمن دانشجویی است که با هدایت آنها به سمت افرادی خلاق، فکر و پژوهش محور به رشد شخصی دانشجویان کمک می کند.

دانشگاه AHBV تنها آشپزی غذای مولکولی در ترکیه را در دانشکده گردشگری دارد.زندگی در AHBV در مناطق مختلف ممتاز آنکارا واقع شده است. دانشکده‌های واقع در Besevler، Gölbaşı، Polatlı و Oran بسیار نزدیک به ایستگاه‌های مترو و حمل و نقل عمومی هستند که از نظر حمل و نقل در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، نزدیک بودن پردیس‌ها به مراکز خرید، برای دانشجویان دانشگاه AHBV یک مزیت خوب محسوب می شود. این دانشگاه تمامی امکانات مربوط به زندگی شهری مدرن از سرگرمی گرفته تا فرهنگ و هنر و همچنین خرید و تغذیه را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. دانشگاه AHBV به تغذیه دانشجویان خود اهمیت زیادی می‌دهد.

غذاهای تهیه شده در غذاخوری‌های دانشگاه با شرایط بهداشتی و زیر نظر متخصص تغذیه و با قیمت مناسب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. علاوه بر این، منوهای غنی در کافه تریاها مطابق با بودجه دانش آموزان تنظیم می شود. همچنین شیرینی‌پزی، کافه تریا و مکان‌های مشابه در اطراف پردیس اصلی و سایر دانشگاه‌ها نیز وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن لذت ببرند.

ماموریت دانشگاه آموزش افرادی است که می‌توانند به عنوان محقق فکر کنند، کنجکاو باشند و تحلیل کنند، که می‌توانند جامعه را در شرایط جهانی در حال تغییر رهبری کنند، می‌توانند با دستیابی، تولید و به اشتراک گذاری اطلاعات به روند آموزش و توسعه جامعه کمک کنند، دارای تفکر مستقل و علمی باشند، سکولار باشند.

چشم انداز دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا این است که یکی از برجسته ترین دانشگاه‌ها در ترکیه و سراسر جهان در زمینه‌های علوم اجتماعی و اداری باشد. تا نام حاجی بایرام ولی آنکارا را به بالاترین نقطه در پلتفرم‌های ملی و بین المللی در زمینه‌های فرهنگ، هنر و فعالیت‌های اجتماعی برساند. دانشگاهی باشکوه فراتر از زمانه ما بدون در نظر گرفتن عزم و ثبات در تربیت افرادی که با تحقیقات اصیل، اقدامات خلاقانه و خدمات اجتماعی خود نمونه باشند.

دوره‌های آموزشی دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

این دانشگاه برنامه‌های مختلفی از جمله گواهی، دیپلم، مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد و دوره های دیگر را ارائه می دهد که بسته به نیاز افراد و دوره های مورد نظر آن‌ها احتمالاً تغییر می کند. دانشجویی که مایل به تحصیل در این دانشگاه در ترکیه است باید به صورت آنلاین یا حضوری به دانشگاه Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi مراجعه کند تا برای پذیرش یا دریافت فرم درخواست اقدام کند.

رنکینگ دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

این موسسه آکادمیک در دسته بندی های زیر رتبه بندی شده است.

رتبه بندی کشور : این نوع رتبه بندی بر چگونگی برتری مؤسسه در پیشرفت‌های تحصیلی مختلف متمرکز است. دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا رتبه 191 در کشور ترکیه است.

دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

رتبه بندی تاثیر (Impact Ranking) :‌ این نوع رتبه بندی بر اساس نحوه تأثیرگذاری مؤسسه در ترکیه سازماندهی می‌شود. این تأثیرات بر ارائه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جامعه متمرکز است. دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا رتبه 11718 را در جهان به دلیل تأثیری که ایجاد می کند دارد.

رتبه بندی Openness : دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا رتبه 7420 را در فعالیت‌های باز خود دارد. این مقوله بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا فرآیندهای آکادمیک و امور خود را به صورت باز در ترکیه برای جهان انجام می دهد.

رتبه Excellency : دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا رتبه 7190 را در زمینه برتری خود در زمینه‌های مختلف کسب کرده است. این شامل پیشرفت تحصیلی، استنادات، مراجع و موارد دیگر است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

هر دانشجویی که مایل به تحصیل در دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا از طریق برنامه‌های بورسیه تحصیلی است، باید مؤسسات مالی برای بورسیه تحصیلی در ترکیه پیدا کند. ارائه دهندگان بورسیه‌های تحصیلی مختلفی در جهان وجود دارد، برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تحصیل در ترکیه همراه با بورسیه تحصیلی و کمک هزینه‌های مالی دیگر با مشاوران موسسه مهاجرتی آرال گام ارتباط برقرار کنید.

شهریه دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا چقدر است؟

مبالغ شهریه برای سال تحصیلی 2021-2022 در زیر آورده شده است.

واحدهای دانشگاهی مبالغ شهریه سالانه (TRY) ترم پاییز (TRY) ترم بهار (TRY)
Faculty of Letters دانشکده ادبیات 9.812 4.906 4.906
Faculty of Fine Arts دانشکده هنرهای زیبا 18.388 9.194 9.194
Faculty of Law دانشکده حقوق 11.040 5.520 5.520
Faculty of Economics and Administrative Sciences دانشکده اقتصاد و علوم اداری 11.040 5.520 5.520
Faculty of Communication دانشکده ارتباطات 9.188 4.594 4.594
Faculty of Islamic Sciences دانشکده علوم اسلامی 9.812 4.906 4.906
Polatlı Faculty of Science and Letters (Literature Program and Social Programs) پولاتلی دانشکده علوم و ادبیات (برنامه ادبیات و برنامه های اجتماعی) 9.188 4.594 4.594
Polatlı Faculty of Science and Letters (Science Programs) دانشکده علوم و ادبیات (برنامه های علمی) 12.244 6.122 6.122
Faculty of Arts and Design دانشکده هنر و طراحی 18.388 9.194 9.194
Faculty of Tourism دانشکده گردشگری 9.812 4.906 4.906
Turkish Classical Music Conservatoire کنسرواتوار موسیقی کلاسیک ترکیه 40.788 20.394 20.394
Vocational School of Banking and Insurance آموزشکده حرفه ای بانک و بیمه 11.040 5.520 5.520
Academy of Land Registry and Cadastre آکادمی ثبت اسناد و املاک و کاداستر 11.040 5.520 5.520
Vocational School of Justice مدرسه حرفه‌ای دادگستری 7.356 3.678 3.678
Polatlı Social Sciences Vocational School مدرسه حرفه ای علوم اجتماعی پولاتلی 7.356 3.678 3.678

دریافت اجازه اقامت برای تحصیل در ترکیه

دانشجویانی که اخیراً ثبت نام کرده‌اند باید از طریق سامانه آنلاین https://e-ikamet.goc.gov.tr/ برای «اجازه اقامت دانشجویی» درخواست دهند. دانشجویانی که برای اولین بار برای اجازه اقامت اقدام می کنند باید با کلیک بر روی دکمه “من برای اولین بار درخواست مجوز اقامت ارائه دهم” روند خود را شروع کنند.

دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا

از آنجایی که سیستم اجازه اقامت آنلاین از شما می خواهد که عکس خود را آپلود کنید، قبل از شروع روش، مطمئن شوید که قبلاً یک کپی دیجیتالی از عکس بیومتریک خود را که باید ظرف 6 ماه گذشته در پس زمینه سفید گرفته شده باشد تهیه کرده و در رایانه خود ذخیره کرده باشید.البته تماشای ویدیوهایی (به زبان انگلیسی) که توسط اداره کل مدیریت مهاجرت تهیه شده است و مراحل روند درخواست را توضیح می دهد، ممکن است مفید باشد.

با تکمیل مراحل درخواست دیجیتال، سیستم یک فرم درخواست ایجاد می کند. این فرم باید ظرف 30 روز پس از تکمیل درخواست دیجیتال پرینت، امضا و همراه با سایر مدارک مورد نیاز به دفتر دانشجویان بین المللی ارسال شود. ریاست مدیریت مهاجرت استانی. مدارک مورد نیاز برای “درخواست اجازه اقامت برای اولین بار” به شرح زیر است.

  • فرم درخواست اجازه اقامت (با امضای دانشجو)
  • پاسپورت معتبر و کپی آن (صفحاتی که شامل اطلاعات شخصی، مهر ورودی و خروجی و صفحه ویزا در صورت وجود باشد) (کپی صفحات فوق به عنوان “کپی واقعی” به تایید اداره امور دانشجویی خواهد رسید)
  • 4 قطعه عکس بیومتریک
  • بیمه درمانی معتبر (دانشجویان می توانند برای بیمه سلامت عمومی که توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می شود درخواست دهند یا ترجیح دهند بیمه درمانی خصوصی داشته باشند. کسانی که دارای بیمه درمانی معتبر بر اساس قرارداد دوجانبه هستند نیازی به داشتن بیمه درمانی ندارند)
  • سند اطلاعات آدرس یکی از مدارک شرح داده شده در زیر باید ارائه شود ‌:
  • اگر دانشجو با قرارداد اجاره در خانه اجاره ای اقامت می کند، کپی قرارداد اجاره توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده است.
  • در صورت اقامت دانشجو در خوابگاه، سند الکترونیکی با امضا و مهر که وضعیت خوابگاه دانشجو را نشان می‌دهد از اداره خوابگاه گرفته شده است.
  • اگر دانشجو در مکان هایی مانند هتل، متل و غیره اقامت دارد، سند اقامت شما در این مکان ها را نشان می‌دهد.
  • اگر دانشجو در محل سکونت شخص ثالث (به غیر از اقوام) اقامت داشته باشد، تعهد دفتر اسناد رسمی میزبان (و تعهد تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی همسر در صورت متاهل بودن میزبان)
  • رسید هزینه کارت اجازه اقامت
  • اظهارنامه درآمد (باید در هنگام درخواست آنلاین ذکر شود. اداره ممکن است مدارک پشتیبان را درخواست کند. در صورتی که هزینه‌ها بر عهده یک سازمان دولتی باشد، ارائه سند الکترونیکی با امضا/امضاء و مهر/مهر ضروری است. در این صورت سازمان دولتی مربوطه لازم است. باید در بخش “منابع درآمد” برنامه آنلاین ذکر شود.)
  • مدارک زیر باید برای کسانی که از تاریخ درخواست آنلاین زیر 18 سال سن دارند ارائه شود. (به جز کسانی که با ویزای اخذ شده از دفاتر نمایندگی خارجی ترکیه وارد شده اند)؛
  • نامه رضایت والدین (اگر مادر و پدر دانش آموز به طور قانونی در ترکیه اقامت داشته باشند، این مدرک درخواست نمی شود)
  • شناسنامه (اگر مادر و/یا پدر دانش آموز از کارت شناسایی/گذرنامه وی شناسایی نشود، این مدرک درخواست می شود)
  • گواهی دانشجویی (این مدرک توسط دفتر امور دانشجویی ارائه می شود)

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به ترکیه، شرایط تحصیل در ترکیه ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *