موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

راه اندازی مغازه در ترکیه

سرمایه گذاری راه اندازی مغازه در ترکیه

راه اندازی مغازه در ترکیه و کسب‌وکار در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است، که افراد می‌توانند سود خوبی از آن کسب کنند. کشور ترکیه در صنعت خرده فروشی، شهرت بالایی در دنیا دارد و به همین دلیل سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. راه اندازی مغازه در ترکیه یکی از روش‌های محبوب ایجاد کسب‌وکار در این کشور برای ایرانیان و بسیاری از مهاجران خارجی است.

البته افتتاح مغازه در کشور ترکیه برای افراد خارجی نیازمند پشت سرگذاشتن قانون‌های این کشور است. لازم به ذکر است که مراحل ثبت مغازه و دریافت مجوز، نسبت به سال‌های گذشته ساده‌تر شده است. اگر قصد مهاجرت به ترکیه و راه اندازی یک مغازه در این کشور دارید، در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید با این فرایند آشنا شوید.

راه اندازی مغازه در ترکیه چه شرایطی دارد

ترکیه یکی از توسعه یافته‌ترین کشورها در صنعت خرده فروشی است که همین امر باعث افزایش رونق اقتصادی و حضور این کشور، در بین بزرگترین صادرکنندگان جهان شده است. به همین دلیل، در سال 2015 دولت ترکیه به منظور بهبود شرایط و توسعه صنعت خرده فروشی، دست به تغییرات بزرگی زد.

شرایط راه اندازی

تغییرات بزرگ دولت ترکیه موجب تشکیل قوانین سختگیرانه برای راه اندازی مغازه در این کشور شد. ناتوانی دانشجویان برای راه اندازی مغازه، یکی از شرایط این کشور بود. دانشجویان و محصلان در ترکیه نمی‌توانند در ترکیه مجوز کاری دریافت کنند. مجوز کاری، یکی از شرایط راه اندازی مغازه در کشور ترکیه است. در ادامه شرایط راه اندازی مغازه را بیان می‌کنیم.

  1. در ابتدا شما باید یک مکان مناسب برای راه اندازی مغازه در ترکیه انتخاب کنید. شما باید حواس خود را به طور کامل جمع کنید و بازار ترکیه را در نظر بگیرید، تا بتوانید در مکان مناسب مغازه خود را راه اندازی کنید و متحمل ضرر نشوید
  2. قدم دوم نیازمند دریافت مجوز کاری در ترکیه است. شما به عنوان یک کارفرما باید برای دریافت مجوز کاری در ترکیه اقدام کنید، که این مجوز را باید از وزارت کار ترکیه دریافت کنید
  3. مرحله سوم، دریافت شماره مالیاتی است. شما باید بر اساس محلی که در آن زندگی می‌کنید، شماره مالیاتی بگیرید. دریافت شماره مالیاتی در ترکیه امری واجب است، و درتمام مراحل راه اندازی مغازه به کارتان می‌آید
  4. پس از اینکه شماره مالیاتی را دریافت کردید، باید به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید. با شماره مالیاتی که دریافت کردید می‌توانید گواهی ثبت شرکت را دریافت و اظهارنامه مالیاتی ثبت کنید
  5. مرحله پنجم، مراجعه به سازمان بازرگانی است. شما باید در خواست خود را به سازمان بازرگانی شهرتان ارسال کنید و در سامانه این سازمان، درخواست خود را ثبت کنید
  6. پس از طی کردن تمام مراحل باید به شهرداری محل زندگی‌تان بروید. با در دست داشتن تمامی مدارک به شهرداری مراجعه کنید و اگر در محلی که زندگی می‌کنید شهرداری وجود ندارد، می‌توانید به فرمانداری مراجعه کنید

راه اندازی مغازه در ترکیه

مراحل راه اندازی مغازه در کشور ترکیه

نوبت به این رسیده که در مورد مراحل راه اندازی مغازه در ترکیه اطلاعاتی کسب کنید. بهتر است قبل از هرکاری، با افراد خبره در ارتباط باشید تا به شما در این امر کمک کنند. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • مقداری سرمایه برای اجاره یا خرید ملک در ترکیه مشخص کنید
  • آدرس محل مورد نظر را باید در سامانه اداره پلیس ثبت کنید
  • اظهارنامه مالیاتی ثبت کنید
  • آگهی راه اندازی مغازه را در روزنامه رسمی چاپ کنید
  • تهیه مدارک شهرداری و فرمانداری منطقه
  • تهیه مدارک سازمان بازرگانی
  • تهیه مدارک تایید شده از سوی اداره مالیات

مدارکی که برای راه اندازی مغازه در ترکیه لازم دارید

پس از اینکه مراحل و شرایط راه اندازی مغازه در ترکیه را با موفقیت پشت سر گذاشتید، نوبت به ارائه مدارک لازم برای راه اندازی است. شما باید این مدارک را آماده کنید تا بتوانید اقدام به راه اندازی مغازه در کشور ترکیه کنید. این مدراک به شرح زیر هستند:

  • آماده کردن اجاره نامه مغازه که باید در دفتر اسناد رسمی ترکیه، مهر نوتر داشته باشد
  • لیستی از افراد دارای حق امضا آماده کنید که در دفاتر نوتر تایید شده باشد
  • دریافت تاییدیه امنیتی از شهرداری منطقه (این تاییدیه برای شرایط اضطراری مانند آتش‌سوزی دریافت می‌شود)
  • ارائه یک روزنامه تجاری معتبر، که آگهی تاسیس مغازه در آن چاپ شده باشد

چگونه در ترکیه مجوز کار دریافت کنیم

اولین کاری که شما برای راه اندازی مغازه در ترکیه باید انجام دهید، دریافت مجوز کار است. برای اینکه بتوانید مجوز کاری دریافت کنید، باید مجوز اقامت در ترکیه یا کیملیک داشته باشید. در این کشور شما می‌توانید به دور روش، مجوز کاری یا ایش ایزنی (İçin İzni) را دریافت کنید.

  1. در روش اول شما باید به عنوان کارمند در ترکیه استخدام شوید. در اولین مرحله باید موفق به دریافت اقامت در ترکیه شده باشید. با دریافت اقامت می‌توانید با توجه به تخصصی که دارید، در این کشور به دنبال کار بگردید و پس از پیدا کردن شرکت مورد نظر خود، در آنجا استخدام شوید.
  2. در روش دوم شما به عنوان یک کارفرما یا صاحب برند می‌توانید مجوز کاری را دریافت کنید. شما می‌توانید پس از ثبت شرکت خود در ترکیه، به دنبال دریافت مجوز کار بروید. در این روش دیگر نیازی به استخدام در شرکت ندارید و می‌توانید خودتان مجوز کاری را دریافت کنید.

مزایای دریافت مجوز کاری در ترکیه

با دریافت مجوز کار در کشور ترکیه شما تحت پوشش بیمه دولتی SGK ترکیه قرار می‌گیرید، که هزینه‌های درمانی‌تان رایگان می‌شود. یکی دیگر از مزایای دریافت مجوز کاری در ترکیه، اخذ شهروندی این کشور است. پنج سال بعد از دریافت مجوز کاری در ترکیه، شما می‌توانید شهروند این کشور شوید و از مزایای آن سود ببرید. آخرین ویژگی، اعطای اقامت ترکیه است. زمانی که شما موفق به دریافت مجوز کاری در ترکیه شدید، می‌توانید پس از 5 سال اقامت این کشور را دریافت کرده و سپس شهروندی ترکیه را بگیرید.

مراحلی که باید برای دریافت مجوز کاری بگذرانید

لازم است که قبل از دریافت مجوز کاری، اطلاعاتی مربوط به نحوه دریافت این مجوز داشته باشید. بهتر است که از قبل مدارک این مجوز را آماده کنید تا بتوانید هرچه سریع‌تر برای راه انداز مغازه در کشور ترکیه، مجوز کاری را دریافت کنید. در ادامه مراحل دریافت این مجوز را بیان کرده‌ایم.

  • کارفرما در ابتدا باید نامه دعوت را به اداره کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال کند
  • سپس کارفرما باید نامه درخواست کار را به اداره کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال کند
  • بعد از اتمام ارسال درخواست‌ها، شش روز مهلت دارید تا مدارک مورد نیاز اداره کار را ارسال کنید (این مدارک شامل: دفترچه اقامت، پاسپورت، دو قطعه عکس، کد رمز دولتی و ایمیل کارفرما، مدارک تایید کننده وجود شرکت و پیشنهاد کاری از سوی کارفرما)
  • پس از اتمام مراحل، نتیجه درخواست شما از سوی اداره کار و امور اجتماعی ترکیه به دو صورت آنلاین و چاپی ارسال می‌شود
  • پس از تایید اداره کار، 30 روز مهلت دارید تا اقامت کاری ترکیه را دریافت کنید

معرفی سه روش جهت راه اندازی مغازه در ترکیه

سرمایه‌گذری برای راه اندازی مغازه در ترکیه به عنوان یک فرد خارجی، یک کار سرشار از جزئیات است. شما باید بازار هدف ترکیه، ارزیابی سود و زیان، فرهنگ استفاده مردم از کالاها و عادت‌های آنان را به خوبی بشناسید و علاوه بر این موارد ممکن است با سختی‌هایی مثل زبان و فرهنگ متفاوت برخورد کنید. به همین دلیل قصد داریم سه روش کلی جهت افتتاح مغازه در ترکیه را معرفی کنیم تا بتوانید با سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهید، سود خوبی را کسب کنید.

راه اندازی مغازه از صفر

آخرین روش، راه اندازه مغازه از صفر است. بعد از اینکه مکان مغازه را مشخص کردید، باید نسبت به دریافت نیرو و تجهیزات اقدام کنید. سپس، بعد از انتخاب محصول مورد نظر و تبلیغات، می‌توانید فروش خود را آغاز کنید. در این روش علاوه بر داشتن مهارت و آگاهی زیاد، ممکن است با چالش‌هایی در ابتدای فعالیت رو به رو شوید که بهتر است، به خوبی این روش را بررسی و درباره آن مطالعه کنید.

با بازکردن مغازه از صفر، شما باید صبر و پشتکار زیادی داشته باشید. در ابتدای راه ممکن است که سود کمی دریافت کنید، اما با گذشت زمان می‌توانید با برنامه‌ریزی برای آینده و تبلیغات بیشتر، به درآمد بالایی برسید. این را بدانید هیچ کس یک شبه به درآمد بالا نرسیده است.

خریداری یک بیزینس درحال فعالیت

خریداری بیزینس درحال فعالیت، ساده‌ترین و کم ریسک‌ترین فرایند راه اندازی مغازه است. به این صورت که شما می‌توانید یک محل کسب درحال فعالیت را خریداری کنید و آن را در دست گرفته و فعالیت آن را ادامه دهید. این روش دردسری کمتری داشته و مشکلات ابتدای کار مانند دریافت برخی از مجوزها را ندارد. نکته مهمی که به وجود می‌آید این است، شما باید بیزینسی را انتخاب کنید که مناسب باشد تا بتوانید سود خوبی از آن داشته باشید.

خرید هر بیزینس ممکن است برای شما سودی نداشته باشد و حتی می‌تواند منجر به از دست دادن سرمایه شود. به همین دلیل باید شرایط را بسنجید و با توجه به اهدافی که دارید، یک بیزینس خوب را برای خرید انتخاب کنید.

دریافت نمایندگی

روش دیگر راه اندازی مغازه در ترکیه، دریافت نمایندگی یا برانچایز از برندهای معروف است. شما باید درباره برندهای معروف در ترکیه اطلاعات زیادی کسب کنید و به دنبال این برندها باشید و تلاش کنید تا نمایندگی برند را کسب کنید. دریافت نمایندگی، مزایا و معایبی را به دنبال دارد که بسته به نوع برند انتخابی شما است. با دریافت نمایندگی می‌توانید از تبلیغات برند، راه اندازی محل مورد نظر و آموزش بهره‌مند شوید. همچنین این نکته مهم را بدانید، شما علاوه بر رعایت قوانین ترکیه، باید قوانین مشخص شده از سوی برند را رعایت کنید تا بتوانید شعبه خود را حفظ کنید.

مزایای راه اندازی مغازه در ترکیه

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که راه اندازی مغازه در ترکیه چه مزایایی دارد؟ به همین دلیل قصد داریم نکات قابل توجهی درمورد مزایای راه اندازی مغازه در ترکیه را برایتان بیان کنیم و بگوییم چرا بیشتر مهاجران در این کشور، اقدام به باز کردن مغازه می‌کنند؟

سرمایه‌گذاری مطمئن

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری مطمئن، افتتاح مغازه در ترکیه است. این روش یک سرمایه‌گذاری بین‌المللی است و برای کشورهای دارای تحریم مانند ایران بسیار پر سود است. همچنین با سرمایه گذاری در این کشور، یک تجارت خوب و قانونی را می‌توانید تجربه کنید.

ایجاد کسب‌وکار بین‌المللی

ترکیه به دلیل شهرهای توریستی زیادی که دارد، بهترین مکان برای بازکردن مغازه است. شهرهای استانبول، بورسا، آنتالیا، بدروم و دیگر شهرهای ترکیه به دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارند موجب شده‌اند توریستان زیادی به این کشور بیایند. از همین رو راه اندازی یک مغازه در مناطق توریستی ترکیه، می‌تواند سود بلند مدتی را برای شما ایجاد کند.

دور زدن تحریم‌ها

به دلیل تحریم‌های زیادی که علیه ایران به وجود آمده است، اغلب برندها و شرکت‌های معروف، توانایی فعالیت در ایران را ندارند. پس بهترین راه برای دور زدن این تحریم‌ها و دریافت شعبه از این شرکت‌ها و برندها، راه اندازی مغازه در کشور ترکیه است. به طور مثال، شرکت معروف آمازون به دلیل تحریم‌های علیه ایران، شعبه‌ای ندارد و اگر فردی قصد دریافت شعبه از این شرکت را دارد، بهترین راه ایجاد نمایندگی در کشور ترکیه است.

هزینه راه اندازی مغازه در کشور ترکیه

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در راه اندازی مغازه در ترکیه به آن توجه داشته باشید، میزان بودجه و هزینه برای افتتاح مغازه است. شما باید یک برنامه ریزی درست انجام دهید تا بتوانید به بهترین شکل، فرایند راه اندازی مغازه را انجام دهید. باید بدانید که با سرمایه‌ای که در دست دارید چه کسب‌وکاری را می‌توانید آغاز کنید. اگر نتوانید میزان بودجه خود را مدیریت کنید، ممکن است در کارتان شکست بخورید.

برای اینکه بخواهید یک شرکت، مغازه، رستوران و یا هر کار دیگری را راه اندازی کنید؛ در مرحله اول باید اقدام به ثبت آن کنید. سپس باید به دنبال جایی برای خرید و یا اجاره باشید. برای اینکه بتوانید در ترکیه فرایند ثبت شرکت را انجام دهید، باید حدود 10 هزار لیر پرداخت کنید.

علاوه بر آن، هزینه اجاره یا خرید ملک نیز باید به طور جداگانه در نظر گرفته شود. قیمت خرید یا اجاره مغازه در شهرهای ترکیه با یکدیگر متفاوت است. لازم به ذکر است علاوه بر تفاوت قیمت بین شهرها، بین مناطق هر شهر نیز تفاوت قیمت دیده می‌شود. به طور مثال در شهر استانبول که مهم‌ترین شهر ترکیه نیز به شمار می‌رود، مناطق زیادی وجود دارد که باتوجه به شرایط هر منطقه و موقعیت آن، قیمت‌های مختلفی از طریق آژانس‌های ملکی برای خرید یا اجاره ارائه می‌شود.

شرایط راه اندازی مغازه در مناطق ترکیه شامل قرار گرفتن مغازه در خیابان اصلی، قراگیری در مراکز خرید و یا دونبش بودن مغازه موجب تغییرات قیمت می‌شود. علاوه بر همه موارد، شارژهای ماهیانه و قبض‌های مختلف نیز باعث این تفاوت قیمت می‌شود. اگر بخواهیم قیمتی برای اجاره در استانبول بیان کنیم، اجاره یک مغازه 80 متری حدود 3500 لیر و یک مغازه 43 متری تقریبا 1300 لیر است.

بهترین مناطق اروپایی ترکیه برای راه اندازی مغازه

مناطق پر رفت‌وآمد و تجاری، بهترین مکان‌ها برای راه اندازی مغازه هستند. در ترکیه برخی از قسمت‌ها و مناطق شکل اروپایی را به خود گرفته‌اند و راه اندازی مغازه در این مناطق می‌تواند سود خوبی برای‌تان داشته باشد. این مناطق اروپایی شامل موارد زیر هستند:

  1. آرناووت‌کوی (Arnavutkoy): آرناووت‌کوی یکی از مهم‌ترین مناطق اروپایی ترکیه است. منطقه آرناووت‌کوی در شمال استانبول قرار دارد و به دلیل پروژ‌های بزرگ و فرودگاه‌های تازه تاسیس بهترین انتخاب برای راه اندازی مغازه در ترکیه است.
  2. آوجیلار (Avcilar): این منطقه به دلیل تاسیس کارخانه‌های صنعتی، از بافت روستایی به شهری تبدیل شده است. به همین دلیل با گذر زمان، مجتمع‌های مسکونی زیادی در آنجا ساخته شده و مورد توجه خریداران زیادی قرار گرفته است.
  3. باجیلار(Bagcilar): منطقه باجیلار به دلیل داشتن خطوط حمل ونقلی متنوع، مورد توجه خریداران قرار گرفته است.

بهترین مناطق آسیایی ترکیه برای راه اندازی مغازه

بعد از اینکه درباره بهترین مناطق اروپایی اطلاعات کسب کردیم، نوبت به مناطق آسیایی می‌رسد. مناطق آسیایی ترکیه از نظر گردشگری رشد بسیار زیادی داشته‌اند. این مناطق آسیای شامل موارد زیر هستند:

  1. آدالار (Adalar): منطقه آدالار یکی از معروف‌ترین مناطق استانبول است. حتی برخی افراد این منطقه را به عنوان پرنسس جزیره‌ها می‌شناسند. این منطقه ترافیک بسیار کمی دارد، به همین دلیل مورد توجه خریداران زیادی برای راه اندازی مغازه قرار گرفته است.
  2. بیکوز (Beykoz): یکی دیگر از مناطق محبوب برای راه اندازی مغازه در ترکیه، بیکوز است. این منطقه با عمارت‌های قدیمی که دارد به عنوان یک منطقه ثروت‌نشین محسوب می‌شود.
  3. آتاشهیر(Atasehir): این شهر به ساختمان‌های بلند و دانشگاه‌های خوب خود معروف است. سرمایه‌گذاران زیادی در این منطقه فعالیت می‌کنند.
سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

آیا فرد دانشجو توانایی راه اندازی مغازه در ترکیه را دارد؟
خیر. به دلیل قوانین سختگیرانه دولت ترکیه، دانشجویان توانایی دریافت مجوز کاری ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند در ترکیه مغازه باز کنند.
آیا با راه اندازی مغازه در ترکیه می‌توان شهروندی این کشور را دریافت کرد؟
برای اینکه افراد بتوانند در ترکیه مغازه راه اندازی کنند، باید مجوز کاری دریافت کنند. اگر از مدت زمان مجوز کاری 5 سال بگذرد، افراد می‌توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند.
چگونه می‌توان یک مغازه را در ترکیه برای اجاره یا خرید پیدا کرد؟
به سه روش می‌توانید در ترکیه مغازه پیدا کنید. روش اول به صورت اینترنتی است که با مراجعه به سایت‌های معروف این کشور، می‌توانید یک مغازه مناسب را پیدا کنید. روزنامه‌ها روش دوم پیدا کردن مغازه هستند. شما می‌توانید از طریق بخش نیازمندی‌های روزنامه این مغازه‌ها را پیدا کنید. روش سوم، مراجعه به آژانس‌های املاک است. شما می‌توانید با مراجعه به این آژانس‌ها و پرداخت هزینه کم، یک مشاور خوب دریافت کرده تا بتوانید یک مغازه خوب برای شروع کار پیدا کنید.
قیمت مغازه‌های ترکیه برای راه اندازی کسب‌وکار چقدر است؟
قیمت مغازه باتوجه به متراژ، موقعیت قرارگیری و امکاناتی که دارد متفاوت است. همچنین عواملی مانند قرارگیری در پاساژها و مناطق پر رفت‌وآمد بر روی قیمت تاثیر گذار است. به همین دلیل، اجاره مغازه‌ها از 4هزار لیر شروع و بالاتر می‌رود.
بهترین شهرهای ترکیه که می‌توان در آن مغازه راه اندازی کرد کدام‌اند؟
سه شهر استانبول، آنتالیا وآلانیا به دلیل جذب زیاد گردشگران و میزان جمعیتی که دارند، بهترین شهرهای ترکیه برای راه اندازی مغازه به حساب می‌آیند.
آیا با راه اندازی مغازه در ترکیه می‌توان بیمه سلامت دریافت کرد؟
با راه اندازی مغازه در ترکیه، تحت پوشش بیمه دولتی SGK قرار می‌گیرید. با این بیمه هزینه‌های درمانی‌تان رایگان می‌شود.
آیا در ترکیه می‌توان نمایندگی یک برند را دریافت کرد؟
بله. یکی از روش‌های راه‌اندازی مغازه در ترکیه، دریافت نمایندگی است. شما می‌توانید با برندها، ارتباط برقرار کرده و نمایندگی یکی از شعبات این برندها را دریافت کنید.
آیا برای راه اندازی مغازه در ترکیه به اقامت نیاز داریم؟
در جواب به این سوال باید بگوییم که برای راه اندازی مغازه باید مجوز کار دریافت کنید. برای اینکه بتوانید مجوز کاری را دریافت کنید نیازمند دریافت اقامت ترکیه هستید.

با راه اندازی مغازه در ترکیه پیشرفت خواهید کرد

با راه اندازی مغازه در ترکیه می‌توانید از مزایای متنوعی بهره‌مند ‌شوید که باعث پیشرفت شما می‌شوند. با باز کردن مغازه در این کشور پس از 5 سال می‌توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید. همین امر موجب جذب بیشتر مهاجران به این کشور شده است. همچنین علاوه بر دریافت شهروندی ترکیه، می‌توانید از امکانات این کشور نظیر بیمه رایگان دولتی استفاده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های راه اندازی مغازه در کشور ترکیه، به بهترین شکل، کسب‌وکار خود را راه اندازی کنید و به بهترین درجه از موفقیت برسید. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها از خدمات برندهای مختلف نیز استفاده کنید.

با راه‌اندازی مغازه در ترکیه می‌توانید درآمد به صورت لیر و ارزهای خارجی معتبر داشته باشید. به دلیل پایین بودن تورم ترکیه نسبت به ایران، افراد زیادی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. تورم پایین و درآمد به صورت لیر و ارزهای دیگر، بهترین ویژگی سرمایه‌گذاری در ترکیه برای ایرانیان است. امید است بتوانید با پشت کار و هدفی که در سر دارید، کسب وکار خود را در ترکیه راه اندازی کنید و پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

شما می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی آرال گام، اطلاعات زیادی در رابطه با مهاجرت به ترکیه و نحوه راه اندازی مغازه در این کشور دریافت کنید. این موسسه در تلاش است تا در راستای مهاجرت به ترکیه به شما خدمت‌رسانی کند. موسسه آرال گام با تجربه‌ای که در امور مهاجرتی دارد، تلاش می‌کند تا مهاجرت موفقی را تجربه کنید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *