موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

خرید اقساطی ملک در ترکیه

سرمایه گذاری خرید اقساطی ملک در ترکیه

خرید اقساطی ملک در ترکیه یکی از گزینه‌های موجود برای داشتن ملک‌هایی است که نمی‌توانید به صورت نقد و یک‌جا خریداری کنید. این یک تامین مالی مناسب است، زیرا به شما امکان می‌دهد ملکی با قرارداد مالکیت معوق داشته باشید تا زمانی که قیمت کامل ملک به طور کامل پرداخت شود. مکانیسم آن بستگی به پرداخت اولین قسط قیمت ملک دارد و تعداد پرداخت‌های باقی مانده و ارزش آنها با فروشنده توافق می‌شود.

ما در این مقاله، راجع به خرید اقساطی ملک در ترکیه و انواع آپارتمان‌ها و ملک‌های مختلف در ترکیه، توضیح خواهیم داد. همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با خرید اقساطی ملک در ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

آیا خارجی‌ها می‌توانند در ترکیه ملک قسطی بخرند؟

اتباع خارجی حق خرید اقساطی ملک در ترکیه را دارند و در اینجا، هیچ اعتراضی به مالکیت ملک وجود ندارد، محدودیت خاصی برای مبلغ پرداختی در قسط اول وجود ندارد و محدودیتی در بازه زمانی وجود ندارد. برای پرداخت مابقی اقساط تنها کاری که باید انجام دهید این است که قراردادی بین خریدار و فروشنده اعم از شرکت ساختمانی یا بانک منعقد کنید که در آن تمام اطلاعات لازم در رابطه با قیمت ملک فروخته شده، ارزش و تاریخ را ارائه کند.

بیشتر بخوانید : خواندن مقاله سرمایه گذاری در ترکیه  و قانون سرمایه گذاری در ترکیه برای خارجی‌ها برای شما سودمند است.

روش‌های رایج خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی

برای خرید قسطی ملک در ترکیه، دو راه وجود دارد که اولی خرید مستقیم از شرکت ساختمانی است:

1- تنظیم قرارداد فروش رسمی ‌بین فروشنده (بانک یا شرکت ساختمانی مسئول پروژه مسکن) و خریدار.

2- تعیین قیمت ملک مورد نیاز، تعداد اقساط و ارزش مادی آنها به اضافه مدت زمانی که فرآیند طی خواهد کرد.

3- تعهد خریدار به پرداخت وجوه سررسید در زمان و ارزش توافق شده.

4- تعهد شرکت ساختمانی به مشخصات و ویژگی‌های مورد توافق در قرارداد و تحویل ملک طبق آنها در تاریخ تعیین شده.

5- شرکت‌های ساختمانی اغلب در زمان ساخت پروژه مسکن گزینه فروش اقساطی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود از این مبالغ برای تامین مالی پروژه ساختمانی به ویژه در مراحل اولیه ساخت بهره مند شوند.

6- همچنین قطعا شما نیز شنیده‌اید که نزدیک شدن به موعد تحویل ملک باعث بالا رفتن قیمت فروش آن می‌شود. هر چه پول پیش شما بیشتر باشد، قیمت ملک کمتر می‌شود و این کاهش ممکن است به 20 تا 40 درصد قیمت ملک برسد، چه در آخرین مراحل خود باشد و چه زمانی که در نهایت به اتمام رسیده باشد.

7- در مورد پرداخت اول مشخص است که مبلغ تقریبی 35 درصد قیمت ملک می‌باشد اما این موضوع قابل تغییر است زیرا می‌توانید بیش از آن پرداخت کرده و از تخفیفات قیمت کل ملک بهره مند شوید.

روش‌های رایج خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی

روش دوم از طریق بانک‌های تامین مالی است که وام املاک و مستغلات اعطا می‌کنند:

1- استفاده از بانک‌ها برای دریافت وام ملکی کار خوبی است و راه حلی سریع محسوب می‌شود که ممکن است در مواقعی که قیمت کامل ملکی که قصد خرید آن را دارید در دسترس نباشد، به آن متوسل شوید.

2- مکانیسم خرید ملک در ترکیه از طریق بانک به این صورت است که بانک خریدار این ملک و قراردادن علامت رهن بر روی قرارداد فروش و سپس فروش آن به خریدار با قرارداد بیع معوق که پس از اتمام پرداخت مبلغ ثبت می‌شود.

3- در اکثر بانک‌های تامین مالی که وام ملکی اعطا می‌کنند، خریدار باید بین 30 تا 40 درصد ارزش ملک مورد نظر را پیش پرداخت بپردازد.

4- قسط‌ها اغلب ماهانه بوده و نسبت به اقساط ماهیانه‌ای که در هنگام خرید از شرکت ساختمانی پرداخت می‌شود، کمتر در نظر گرفته می‌شود و این به این دلیل است که بانک‌ها مدت زمان بیشتری را برای پرداخت به خریدار می‌دهند. این حتی ممکن است به ده سال برسد.

5- در نهایت باید توجه داشت که قیمت ملک خریداری شده از طریق بانک‌ها از ارزش واقعی آن بیشتر است که اتکا به این روش خرید را محدود کرده است.

اطلاعات و مراحلی که هنگام خرید اقساطی ملک در ترکیه باید رعایت شود:

ابتدا باید یک تور اکتشافی در پروژه‌های مسکونی داشته باشید، ملک مناسب خود را در زمین انتخاب کنید و بر روی قیمت مورد نیاز توافق کنید.

ثانیاً برای رزرو ملک و تعیین قیمت آن باید مبلغ نمادینی را به عنوان اوراق خرید پرداخت کنید.

سوم اینکه برای نوشتن و امضای قرارداد فروش باید تاریخ تعیین کنید.

چهارم، باید بدانید که مهلت پرداخت اول از تاریخ عقد قرارداد بیش از پانزده روز نیست.

پنجم اینکه کل مرحله انتقال مالکیت بعد از پرداخت تمام اقساط سررسید می‌شود

مزایای خرید ملک قسطی در ترکیه

  • به دست آوردن ملکی که ممکن است در حال حاضر به طور کامل مالک آن نباشید، بنابراین با توجه به توانایی مالی خود و توافق بین خود و شما، در مدت زمانی طولانی یا کوتاه مدت به مکانیسم اقساط با پرداخت‌های راحت متوسل می‌شوید.
  • شما می‌توانید ایده‌ی اقساط چند ساله را به عنوان عاملی برای کوتاه کردن زمان برای به دست آوردن ملک مورد نظر خود در نظر بگیرید، زیرا می‌توانید قبل از پرداخت تمام قیمت آن را دریافت کرده و از آن برای سرمایه گذاری مسکن یا املاک در ترکیه بهره مند شوید. آن را با صبر کنید تا قیمت کامل ملک را دریافت کنید و سپس آن را بخرید. به این ترتیب، هزینه‌ مهاجرت به ترکیه را نیز کاهش خواهید داد.
  • علاوه بر تمام موارد فوق، برخی از شرکت‌ها در هنگام پرداخت اولین پرداخت برای خرید ملک، پیشنهادات و تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند که ارزش آن از حد معمول بیشتر است (50٪ یا بیشتر) و تخفیف‌های دیگری در هنگام پرداخت مابقی اقساط به صورت یکجا وجود دارد.

خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه

همانطور که در بالا ذکر کردیم، خارجی‌ها نیز می‌توانند از یک شرکت ساختمانی یا بانک‌های رهنی ملکی را در ترکیه به صورت اقساطی خریداری کنند، اما مزایای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند هنگام انجام این کار به دست آورند:

اول اینکه می‌توانند اقامت ملکی در ترکیه بگیرند

ثانیاً می‌توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند، مشروط بر اینکه قیمت ملک شرط درخواست تابعیت یعنی 250 هزار دلار آمریکا را داشته باشد، و همچنین، مشروط بر اینکه قبل از گذشت سه سال از تاریخ خرید، ملک فروخته نشود. بنابراین پس از اخذ تابعیت ترکیه، افراد پاسپورت ترکیه و مزایای آن را خواهند داشت.

خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه

ثالثاً می‌توانند وارد حوزه سرمایه گذاری املاک در ترکیه و پتانسیل آن شوند.

در پایان فقط می‌توان گفت که فرصت خرید اقساطی ملک در ترکیه فرصتی فوق‌العاده است که مناسب همگان است و مزایای آن در همه سطوح بسیار زیاد و سودآور است، خواه هدف از خرید مسکن و ثبات باشد، یا سرمایه گذاری املاک و مستغلات … برای استفاده از چنین فرصت‌هایی عجله کنید و نگذارید از دستان شما گم شود.

بیشتر بخوانید : خواندن مقاله خرید آپارتمان‌های ارزان در ترکیه و راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه برای شما سودمند است.

انواع املاک ترکیه در سال 2023

1 – مجتمع‌های مسکونی:

اکثر مجتمع‌های آپارتمانی در ترکیه کاملاً نوساز هستند و قبلاً هرگز کسی در آنها زندگی نکرده است. این بدان معناست که زندگی در آن از استاندارد بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و مزیت دیگر این است که شما به طیف گسترده‌ای از امکانات عمومی ‌مانند استخر، سالن‌های ورزشی، باغ‌ها و مناطق بازی کودکان دسترسی خواهید داشت. اگر خانواده جوانی دارید یا از معاشرت با همسایگان خود لذت می‌برید، این ایده آل است.

مجتمع‌های مسکونی

مجتمع‌های مسکونی در ترکیه معمولا در مناطق مطلوب و نزدیک به امکانات رفاهی مانند مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها قرار دارند. آنها اغلب دارای ارتباطات حمل و نقل خوبی نیز هستند، بنابراین رفت و آمد آسان است. در نهایت، خرید یک آپارتمان در یک مجتمع آپارتمانی می‌تواند یک سرمایه گذاری عاقلانه باشد. اگر تصمیم به فروش ملک خود در آینده دارید این کار بسیار آسان خواهد بود.

2 – پنت‌هاوس:

پنت‌هاوس در ترکیه یک گزینه مسکونی لوکس و مدرن است. مزایای زیادی برای خریداران فراهم می‌کند از جمله:

حریم خصوصی: پنت‌هاوس‌ها عموما در طبقات بالاتر ساختمان‌ها قرار دارند و نسبت به سایر آپارتمان‌ها حریم خصوصی بیشتری را ارائه می‌دهند.

نماها: پنت‌هاوس‌ها دارای پنجره‌ها و تراس‌های بزرگ با منظره خیره کننده‌ای از شهر یا دریا هستند.

فضا: پنت‌هاوس‌ها معمولا بزرگتر از آپارتمان‌های دیگر هستند، بنابراین فضای بیشتری برای جابجایی خواهید داشت.

مکان: پنت‌هاوس‌ها معمولا در بهترین مناطق شهر قرار دارند، بنابراین شما به تمام امکانات رفاهی که نیاز دارید نزدیک خواهید بود.

لوکس: پنت‌هاوس‌ها دارای تمام ویژگی‌های لوکسی هستند که می‌توانید تصور کنید، از استخرهای شنا گرفته تا باغ‌های خصوصی.

3-آپارتمان‌های دوبلکس:

دوبلکس در ترکیه مزایای بسیاری را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند، از جمله:

– این آپارتمان‌ها مقرون به صرفه هستند و برای سرمایه‌گذارانی که بار اول اقدام به خرید می‌کنند یا بودجه‌ی کافی ندارند، واقعا مناسب است.

-افزایش درآمد اجاره – از آنجایی که شما اساساً دو خانه را به قیمت یکی دریافت می‌کنید، این پتانسیل را دارید که طبقه‌ی دوم را اجاره دهید.

-فضای بیشتر – دوبلکس‌ها فضای نشیمن بیشتری نسبت به آپارتمان‌ها ارائه می‌دهند که آنها را به گزینه‌ای عالی برای خانواده‌ها یا کسانی که به سادگی به فضای بیشتری نیاز دارند تبدیل می‌کند.

مدیریت آسان‌تر – وقتی صحبت از مدیریت دارایی به میان می‌آید، مدیریت دوبلکس‌ها معمولا راحت‌تر از املاک چند خانواده بزرگ است.

آپارتمان‌ها

4 – آپارتمان‌های تریپلکس:

-شما می‌توانید در یک آپارتمان زندگی کنید و دو آپارتمان دیگر را اجاره دهید، که ممکن است به جبران وام مسکن شما کمک کند.

– آپارتمان تریپلکس در مقایسه با زندگی در یک ساختمان چند واحدی، حریم خصوصی بیشتری را ارائه می‌دهد.

– اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند حیاط خلوت و بالکن است که در یک آپارتمان معمولی نخواهید یافت.

– تریبلکس‌ها فرصت خوبی برای سرمایه گذاری هستند زیرا سود حاصل از آنها نسبت به سایر آپارتمان‌ها با نرخ بالاتری برآورد می‌شود.

5 – استودیو آپارتمان:

آپارتمان‌های استودیویی در میان شهرنشینان سراسر جهان و در برخی از گران‌ترین بازارهای املاک مانند نیویورک، لندن و ترکیه محبوب هستند. خرید این نوع آپارتمان مزایای زیادی دارد به خصوص اگر به دنبال ملکی برای سرمایه گذاری هستید:

اولاً، آپارتمان‌های استودیویی نسبت به آپارتمان‌های یک یا دو خوابه مقرون به صرفه‌تر هستند، و آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای خریداران یا سرمایه‌گذارانی که برای بار اول اقدام می‌کنند، تبدیل می‌سازد.

ثانیا، نگهداری و تمیز نگه داشتن آن در مقایسه با خانه‌های بزرگ آسان تر است. این به این دلیل است که فضای کمتری برای تمیز کردن و اتاق‌های کمتری برای مبلمان وجود دارد.

سوم، استودیوها معمولاً بازده اجاره بالاتری نسبت به املاک بزرگتر دارند. این به این دلیل است که مستاجرانی که به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای زندگی در شهری گران هستند، تقاضای زیادی دارد.

6 – آپارتمان‌های روستایی:

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به خرید خانه روستایی در ترکیه فکر کنید. برخی از مزایای انجام این کار عبارتند از:

– برای پول خود فضای بیشتری دریافت می‌کنید. وقتی قیمت یک کلبه را با قیمت یک آپارتمان مقایسه می‌کنید، اغلب متوجه می‌شوید که یک کلبه ارزش بهتری دارد. این به این دلیل است که شما متر مربع بیشتری برای پول خود دریافت می‌کنید.

– خانه‌های روستایی معمولا دارای فضاهای خصوصی در فضای باز هستند. این به این معنی است که وقتی می‌خواهید در بیرون از خانه استراحت کنید بدون اینکه با شلوغی و شلوغی زندگی شهری سر و کار داشته باشید، می‌توانید از حریم خصوصی لذت ببرید.

– خانه‌های روستایی در ترکیه اغلب در محله‌های مطلوب واقع شده‌اند. این به این دلیل است که توسعه‌دهندگان می‌خواهند خانه‌هایی را در مناطقی بسازند که مردم می‌خواهند در آن زندگی کنند. در نتیجه هنگام خرید خانه روستایی می‌توانید مطمئن باشید که در محله‌ای امن و مطلوب واقع شده است. جالب اینجاست که عده‌ی زیادی قبل از مهاجرت به ترکیه، در همین خانه‌ها جهت اقامت توریستی خود ساکن شده‌اند که به زندگی در ترکیه، علاقه پیدا کرده‌اند.

7 – آپارتمان توئین‌هاوس:

-یکی از مزیت‌های اصلی خانه‌های توئین هاوس یا دوقلو، این است که اغلب در مناطق مطلوب قرار دارند. این خانه‌ها در مرکز قرار دارند و نزدیک به امکانات رفاهی هستند. اگر به دنبال خانه‌ای در موقعیت عالی هستید، خانه‌های دوقلو قطعا ارزش بررسی دارد.

خانه‌های دوقلو معمولاً مقرون به صرفه‌تر از سایر انواع خانه‌ها هستند، و آنها را به انتخابی عالی برای خریدارانی که برای اولین‌بار یا کسانی که بودجه کمی ‌دارند تبدیل می‌کنند.

-یکی دیگر از مزایای خانه‌های دوقلو این است که نگهداری آن‌ها ساده است.

-اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی هستید، یک خانه دوقلو ممکن است گزینه‌ای عالی باشد. چون شما درب ورودی و حیاط خلوت خود را خواهید داشت.

8 – آپارتمان‌های معمولی:

مزیت‌های خرید آپارتمان‌های معمولی در ترکیه با مجتمع‌های مسکونی متفاوت است، زیرا این آپارتمان‌ها معمولا در ساختمان‌های قدیمی ‌در مرکز شهر قرار دارند و معمولا مساحت زیادی دارند. بنابراین برای سرمایه گذاری و اجاره مناسب هستند.  با این حال، این آپارتمان‌ها معمولا خدمات و امکانات رفاهی موجود در مجتمع‌های مسکونی مانند استخر، سالن‌های ورزشی و نگهبانی را ندارند.

9 – ویلا:

ویلاها معمولاً در ترکیه و در محیط‌های طبیعی واقع شده‌اند و مناظر خیره کننده‌ای از دریا، کوه یا حومه شهر را ارائه می‌دهند. آنها احساس آرامش و سکوتی را ارائه می‌دهند که یافتن آن در مناطق شهری ساخته شده دشوار است. در واقع، اگر می‌خواهید در کنار پاسپورت ترکیه، از خانه‌ای با امکانات مناسب جهت گذراندن تعطیلات لذت ببرید، باید خانه‌های ویلایی در ترکیه را انتخاب کنید.

-ویلاها نسبت به سایر انواع اقامتگاه‌ها حریم خصوصی بیشتری را ارائه می‌دهند. آنها همچنین امن‌تر هستند، زیرا اغلب باغ‌ها و دروازه‌های خصوصی دارند.

-ویلاها معمولاً مساحت بیشتری نسبت به آپارتمان یا سایر انواع اقامتگاه در داخل و خارج دارند. این برای خانواده‌ها یا گروه‌هایی که می‌خواهند از خانه‌ی خود بیرون بیایند و از تعطیلات لذت ببرند، بسیار مناسب است.

– بسیاری از ویلاها دارای استخر شنا و سایر امکانات مانند سونا یا سالن بدنسازی هستند.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا خرید ملک در ترکیه به صورت قسطی و انواع ملک در ترکیه را به شما معرفی کنیم. شما با این مقاله می‌دانید که فرصتی برای داشتن یک ملک در ترکیه خواهید داشت. همچنین می‌توانید به کمک آن برای اخذ اقامت و شهروندی خود نیز اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با موسسه مهاجرتی آرال گام که سالهاست در زمینه‌ی خرید ملک و اخذ اقامت و شهروندی ترکیه فعالیت دارد، تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
1.5 از 5 از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *