موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

پذیرش بدون کنکور ترکیه

تحصیل پذیرش بدون کنکور ترکیه

ترکیه با موقعیت ژئوپلیتیکی خود به عنوان پل ارتباطی بین سه قاره عمل می‌کند. کیفیت بالای تحصیلات و صدور دیپلم معتبر بین المللی موفق شده است در بین مقاصد مهاجرت تحصیلی محبوب قرار بگیرد. با افزایش تقاضا به ویژه از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی، هزاران دانشجو هر ساله دانشگاه‌های ترکیه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به موضوع پذیرش بدون کنکور ترکیه بپردازیم.

خبر خوب برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه که نمی‌خواهند در آزمون یوس (YÖS) شرکت کنند این است که حدود 70 دانشگاه در ترکیه بدون آزمون ورودی دانشجو پذیرش می‌کنند.

آیا اخذ پذیرش بدون کنکور ترکیه واقعا امکان پذیر است؟

در دانشگاه‌های ترکیه صدها رشته مختلف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده‌اند. دانشجویان خارجی بدون آزمون ورودی در حدود 70 دانشگاه از جمله دانشگاه کوجالی (Kocaeli University)، دانشگاه کارابوک (Karabük University)، دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi University)، دانشگاه اقتصاد و فناوری TOBB، دانشگاه TED، دانشگاه یاشار (Yaşar University)، دانشگاه آتلیم (Atılım University) و دانشگاه آماسیا (Amasya University) پذیرش می‌شوند.

پذیرش بدون کنکور ترکیه

همچنین اکثر دانشگاه‌ها در برخی از دپارتمان‌های خود، دانشجوی خارجی بدون آزمون ورودی نیز پذیرش دارند. یادآور می‌شویم که می‌توانید دقیق‌ترین و به روزترین اطلاعات را در وبسایت رسمی دانشگاه‌هایی که برای آن درخواست می‌دهید، بررسی کنید. و البته یکی از سریع‌ترین روش‌ها نیز تماس با موسسه مهاجرتی آرال گام است که در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه تخصص دارد و فعالیت می‌کند.

موسسات آموزش عالی زیادی در ترکیه هستند که بدون کنکور دانشجوی خارجی پذیرش می‌کنند که در این مقاله آن‌ها را بیشتر معرفی خواهیم نمود.

شرایط پذیرش بدون کنکور ترکیه چیست؟ چه کسانی می‌توانند اپلای کنند؟

اصولا شرط قبولی دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های ترکیه قبولی در آزمون یوس YÖS است. به این معنی که دانشجویان خارجی با ارائه نمرات آزمون YÖS پذیرفته می‌شوند و این شرط ورود به دانشگاه است. اما برخی دانشگاه‌های نیز بدون آزمون ورودی یوس (YÖS) در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرند.

 

پذیرش بدون کنکور ترکیه

البته به یاد داشته باشید که این امر به دلیل سیاست و سیستم آموزشی هر دانشگاه بستگی دارد. پس شما می‌توانید به راحتی به عنوان یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی بدون آزمون در ترکیه اپلای کنید و شرایط خاصی در این زمینه وجود دارد. همین که شما تبعه خارجی هستید کافی است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش بدون کنکور ترکیه چیست؟

قبل از هر چیز یادآوری می‌کنیم که می توانید ظرفیت و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی را در سایت رسمی دانشگاه‌هایی ملاحظه کنید. به طور کلی مدارک اولیه مورد نیاز برای اپلای در دانشگاه‌های ترکیه بدون آزمون ورودی در ادامه لیست شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر نیز با مشاوران موسسه مهاجرتی آرال‌گام ارتباط برقرار کنید.

  • اصل دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه رسمی
  • کارنامه دبیرستان به همراه ترجمه رسمی
  • کپی پاسپورت به همراه ترجمه رسمی
  • گواهی معادل‌سازی (که باید از سفارتخانه‌ ترکیه یا از ادارات آموزش ملی در ترکیه دریافت شود)
  • عکس بیومتریک

اگر در مورد دانشگاه‌های بدون آزمون ترکیه برای دانشجویان خارجی سوالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر نیز با مشاوران موسسه مهاجرتی آرال‌گام تماس بگیرید.

آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی چیست؟

برخی از دانشگاه‌ها یک آزمون ورودی به نام یوس YÖS دارند. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه‌‌ها علاوه بر ارائه دیپلم دبیرستان خود، بایستی نمرات قبولی در آزمون YÖS را نیز ارائه نمایند. توصیه می‌شود که در آزمون نمره بالایی کسب کنید، چرا که شانس پذیرش شما بیشتر خواهد شد.

خوبی این آزمون این است که به دانشجویانی که در مقطع دیپلم خود نمرات بالایی نگرفته‌اند، شانس پذیرش آن‌ها را بیشتر می‌کند. البته هر دانشگاه شرایط و تاریخ پذیرش خاص خود را دارد. با این حال تاریخ شروع کلاس‌ها معمولا از مارس است و در حدود ژوئیه به پایان می‌رسد.

پذیرش بدون کنکور ترکیه در رشته دندانپزشکی

آیا واقعا تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون کنکور یا آزمون YOS امکان‌پذیر است؟ تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بدون آزمون یوس امکان‌پذیر است و دانشجویان می‌توانند برای پذیرش بدون آزمون اپلای کنند.

هر ساله این دانشگاه‌ها تعداد ظرفیت معینی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون کنکور شامل ارائه دیپلم یا مدرک دانشگاهی، نمره 6 در آزمون آیلتس یا نمره 80  در آزمون تافل زبان انگلیسی می‌باشد.

بیشتر بخوانیم: مطالعه مقاله تحصیل دندانپزشکی در ترکیه برای شما مفید است.

چرا در ترکیه تحصیل کنیم؟

ترکیه یک کشور استراتژیک به لحاظ موقعیت جغرافیایی است و یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان تلقی می‌شود. ترکیه در حقیقت پلی بین قاره‌های آسیا و اروپا است و به همین دلیل است که شاهد فرهنگ‌های مختلف، حضور دانشجویان خارجی و شرکت‌های بین‌المللی بسیاری است. همچنین با وجود اینکه هزینه زندگی در ترکیه نسبت به تمام کشورهای اروپایی ارزان‌تر است، اما کیفیت و استاندارد زندگی همچنان حفظ شده است.

در ترکیه می‌توانید در 209 دانشگاه و بیش از 60 هزار برنامه آموزشی شرکت کنید. دانشگاه‌های ترکیه سطح آموزشی باکیفیتی دارند و به دنبال پیشرفت‌های تکنولوژیکی هستند. جالب است بدانید که ترکیه دومین کشور جهان با نرخ ثبت نام 94.2 درصدی در موسسات آموزش عالی، دسترسی به آموزش خوبی را برای دانشجویان بومی و خارجی فراهم نموده است.

 

پذیرش بدون کنکور ترکیه

ترکیه که در منطقه آموزش عالی اروپا قرار گرفته است و فرآیند بولونیا را در سیستم آموزشی خود به خوبی اجرا می‌کند. کارت امتیازی بولونیا 5 از 5 است یعنی مدرک تحصیلی شما در تمام کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می شود.

همچنین ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای شرکت کننده در برنامه Erasmus+ است. علاوه بر اراسموس، برنامه‌های مبادله‌ای زیادی مانند مولانا و فارابی وجود دارد که از جنبش دانشجویان و اعضای هیات علمی در ترکیه حمایت می‌کنند.

شما علاوه بر گرفتن تخصص در رشته خود که برای ورود به بازار کار آماده می‌شوید، جنبه‌های مختلف زندگی و فرهنگ‌های شرقی و غربی را به خوبی خواهید آموخت.

سخن پایانی

این مقاله برای آن دسته دانشجویانی که نگران آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه هستند، مفید است. چرا که برخی دانشگاه‌های ترکیه بدون آزمون ورودی در مقطع کارشناسی و صرفا با مدرک دیپلم دبیرستان دانشجو پذیرش می‌کنند. حتی در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بدون آزمون ورودی می‌توانید در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید.

در تلاشیم تا با ارائه مطالب مفید و دسته‌بندی شده در جهتگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های شما نقش مثبت و موثری ایفا کنیم. موسسه مهاجرتی آرال‌گام بصورت تخصصی و حرفه‌ای تمام زمینه‌های مهاجرت به ترکیه را پوشش می‌دهد. این موسسه مهاجرتی همراه با یک تیم پشتیبانی قوی پیرامون مهاجرت تحصیلی به ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه، افتتاح حساب بین‌المللی، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج و خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *